SMSAPI наръчник 03 - SMS портал

Добре дошли в следващата част на SMSAPI Направи си сам ръководство. В този епизод ще ви разкажем колко е лесно да изпращате съобщения през SMS портала в клиентския портал на SMSAPI.

SMS портал

Вашата първа SMS кампания Създаване на текстово съобщение Добавяне на линкове и др. функционалности

Вашата първа SMS кампания

В краткото ни видео ще ви покажем как да създадете първото си SMS съобщение в платформата на SMSAPI и да го изпратите. Видеото е на английски език със субтитри на български.

Изпращане на съобщения чрез SMS портала на SMSAPI

За да изпратите единична или групова SMS кампания, изберете SMS портала в лявата колона в клиентския портал на SMSAPI или използвайте пряк път в таблото за управление. Изберете една от опциите:

  • бърз SMS – изпращайте съобщения като напишете или копирате телефонните номера на получателите;
  • номера от файл – изпращайте съобщения до телефонни номера, импортирани от файл;
  • номера и съдържание от файл – изпращайте конкретни съобщения до телефонни номера и съдържание, импортирано от файл;
  • номера от телефонен указател – изберете група получатели, които вече съществуват във вашия SMSAPI акаунт.

Обърнете внимание, че ако искате да изпращате SMS съобщения до групи номера от файл, трябва да го създадете предварително. Ще научите повече за създаването и импортирането на бази данни за контакти и добавянето на групи от получатели в четвъртия епизод на SMSAPI „Направи си сам“.


Създаване на текстово съобщение

Първо изберете името на подателя от падащия списък, от който ще бъде изпратено съобщението – буквено-цифровото име на подателя или телефонния номер, който сте регистрирали по-рано. Не забравяйте, че поради ограниченията на GSM операторите, буквено -цифровото име на подател не е налично във всяка страна и в случай, че е налично, то може да има максимум 11 знака, и е невъзможно да се отговори на такова съобщение.

SMS порталът е основният метод за изпращане на SMS съобщения до клиенти.

Второ, въведете един или няколко номера, на които трябва да се изпраща SMS. Отделете получателите със запетая. Не забравяйте да добавите префикс за държава към всяко число.

По подразбиране един SMS може да съдържа 160 знака, но ако лимитът е надвишен, съобщението ще бъде изпратено в няколко части. На по-голямата част от мобилните устройства това съобщение ще се показва като една част, с изключение на по-старите модели телефони. Всяка част се брои като едно SMS съобщение.

Броят на останалите съобщения и знаци се показва под полето за съдържание

Специалните символи, като емотикони или диакритични знаци, се считат за повече от един знак – затова е важно да запомните това, когато подготвяте кампания. Ако все пак решите да добавяте емотикони, имайте предвид, че може да не се визуализират по един и същи начин на различните мобилни телефони на потребителите. Винаги проверявайте броя на SMS частите, когато създавате съдържанието на съобщението.


Добавяне на линкове и други функционалности

В допълнение към обикновения текст можете да съкращавате връзки, като използвате услугата за съкращаване cutme.bg. Кратките URL адреси се използват не само за запазване на ценни знаци в съобщенията, но и за добавяне на файлове и директни получатели към уебсайтове. Те се използват и за анализ на ефективността на SMS кампаниите. Ще научите повече за кратките връзки в 9 -тия епизод на нашето ръководство.

Можете също да добавите връзка за отказ към всяко съобщение. Това е индивидуална връзка, благодарение на която получателят автоматично ще се отпише от вашата група за контакти или бюлетин в портала за клиенти на SMSAPI. Ще научите повече за връзките за отказ в четвъртия ни епизод.

Доплнителни функционалности

От дясната страна на полето за създаване на съобщение има допълнителни функционалности. Ако кликнете върху „Замяна на специални символи“ и вашето съобщение съдържа Unicode UTF-8 знаци, те ще бъдат заменени със стандартни.

В менюто с функционалности можете също да планирате кампанията си до три месеца напред. Ако често използвате подобно съдържание на съобщение, можете да дефинирате готови шаблони, за да не се налага да го пишете всеки път.

Съобщението ви вече е готово и можем да го изпратим. Получателят ще го получи в рамките на няколко секунди.


Очаквайте следващата ни статия, в която ще ви разкажем малко повече за изграждането на база данни с кконтакти и как да боравите с нея във вашите SMS кампании.