Какво трябва да знаем за съдържанието в SMS рекламата

В света на технологиите ежедневно получаваме огромно количество информация без значение дали го искаме, или не. Пъстри билбордове, продуктово позициониране докато гледаме любимата си поредица или видео, реклами навсякъде – потребителят е залят с десетки съобщения на ден. Въпреки това човек може да си спомни едва 10% от тях. Само ако имаше начин да прескочите тази бъркотия. Всъщност има и то изключително лесно чрез съвременната SMS комуникация. 

Ние произвеждаме все повече и повече съдържание, което се разпространява в много различни канали – социални мрежи, имейли, видео канали. За съжаление те стават са все по-малко полезни за потребителя и то ако се прекалява с тях. Но ако се погрижим за съдържанието и го насочим към правилната аудитория, тя ще дойде да посети вашия уебсайт или магазин и ще бъде много по-заинтересована от предложенията ви.  

Как да събудите интереса на потенциалните си клиенти, да ги забавлявате или образовате и в крайна сметка да спечелите неговата лоялност? Използвайте следните правила за маркетинг на съдържание във вашата SMS кампания: 

Потребителят е в центъра на Вашите действия 

Както в B2B (бизнес към бизнес), така и в B2C (бизнес към клиент), трябва да запомните, че в крайна сметка комуникация винаги остана H2H, а именно от един човек към друг човек. Най-важното предизвикателство в H2H е автентичността, бързата реакция, спонтанността и преди всичко – диалогът с другия човек. Подобна връзка прилича на истински разговор, който стимулира интереса и доверието към марката. Желателно е винаги да се стремите вашата маркетингова комуникация (включително SMS) да бъде преди всичко полезна, увлекателна, забавни и подтикващи към изпълнение на желаното от вас действие – посещение на уеб страница или физическо място, записване на час, покупка и т.н.  

Бъдете с една стъпка напред 

Краткият SMS текст съдържа 160 знака и някои от тях си струва да бъдат използвани за персонализиране на съобщението. Ако вашата клиентска база данни включва имена и фамилии, можете да използвате данните за поздрави – „Здравейте, Виктор“. Важно е да се обърнете директно към получателя и да използвате императив, т.е. „Поръчайте“, „Запишете се!“. Такива глаголи обикновено се наричат ​​призив за действие (Call To Action). 

В резултат на това човекът, който чете съобщението, се чувства специален и избран. Според изследванията, кампаниите с персонализирана оферта са много по-ефективни от общите такива. Това само потвърждава, че персонализацията е жизненоважна за ефективния SMS маркетинг. 

SMS кампанията отваря още една врата за H2H насочване. Докато изграждате вашата база данни с клиенти (с приспособлението за SMS бюлетин), е желателно по възможност да попитате абонатите си за възраст, пол, интереси или други важни за вашия бизнес данни (например размер на обувката). Но запомнете – не прекалявайте! Никога не искайте от потребителите повече данни, отколкото биха ви били необходими. 

Подобни данни можете лесно да използвате в добре съобразена кампания, която отговаря на очакванията на клиентите. Също така е идеален начин за оптимизация на разходите и времето – изпращането на по-малко съобщения спестява повече, поради което ви съветваме да изпращате SMS съобщения само на прецизно събрана и релевантна база данни с контакти.  

Бъдете полезни на читателите си 

В света на насищането с информация е трудно за клиента да разбере и обработи всяко парче съдържание, което му се изпречи пред погледа. В резултат на това процесът на вземане на решение е много по-сложен поради наличието на твърде много информация. 

Маркетингът чрез съдържание е най-просто казано създаване и разпространяване на ценно съдържание, което отговаря на нуждите на клиентите. Докато създавате вашата SMS кампания, трябва да си отговорите на следния въпрос: ще намери ли съобщението за полезно моят получател? Дали отговаря на негова конкретна нужда или решава конкретен проблем, който той има? 
Полезното съдържание отговаря на нуждите, играе определена роля, обучава или забавлява. Такъв SMS не е вреден и дразнещ. Напротив, той доставя на клиента позитивно усещане, показва конкретни причини да го прочете и не съдържа празни думи. 

Говорете езика на получателя 

Ефективен SMS е този, който кара получателя да извърши желаното действие, напр. попълване на формуляр за кандидатстване, кликване върху съкратена URL връзка или записване за събитие. 
За да сте сигурни, че са Ви разбрали правилно, забравете за метафорите и хиперболите, тъй като те могат да предизвикат обратния ефект. Силното послание е това, което позиционира конкретния образ на вашата марка в съзнанието на получателите. Вместо дълго и объркващо съобщение, опитайте се да се съсредоточите върху истинската стойност и основната желана от вас цел. 

Опознайте клиентите си – за да отговорите на техните очаквания и нужди, трябва да разберете начина, по който мислят. Опитайте се да разберете какво ги притеснява, какво стимулира поведението им, какви са причините за решенията, които вземат или не. Какви са предизвикателствата, пред които са изправени? Вашият продукт, услуга, съобщение отговаря ли на тях? 

Думите са мощни. Ако ги използвате разумно, те могат да се превърнат в огромна стойност за вашия бизнес. За да създадете съдържание, което може да се нарече вълнуващо и полезно, трябва да спазвате правилата за маркетинг на съдържанието. Това изисква повече усилия, но носи още по-голяма полза и в крайна сметка се превръща в разговор, ползотворен и за двете страни. 

След всички тези съвети сме уверени, че вече знаете как да напишете вашето SMS съобщение, за да извлечете максимална ефективност от него. Време е да се залавяте за работа! Влезте във вашия профил в SMSAPI и действайте смело. Все още нямате профил? Създайте го безплатно и лесно за не-повече от минута тук: