Съдържание
Празничният сезон вече започна! Повечето хора са в трескаво търсене на подаръци за близките си, някои по традиция чакат до последния момент, а собствениците на бизнеси пък правят всичко възможно, за да привлекат повече клиенти. Ако сте един от тях и се чудите как да се издигнете над целия шум около Коледа, то сега е идеалният момент да започнете да използвате SMS маркетинг за достигане до клиентите. Време е да бъдете забелязани и да общувате по ефективен начин! Ето няколко полезни съвета за създаване на успешна коледна SMS кампания.
SMS съобщението достига до получателя в рамките на 4 секунди, като честотата на отваряне е над четири пъти по-висока от тази на имейл. Може би си мислите, че 160 знака няма да са достатъчни, но много функционалности ще ви помогнат да го направите изключително привлекателен и много по-ефективен от който и да е друг комуникационен канал. Нека ви разкажем как да ги приложите, за да увеличите продажбите си не само по време на празниците, но и след това.
Направете Коледа лична
Ако вашата база данни с номера (събрана със съгласието на потребителите) съдържа имена, може да персонализирате съобщенията. Показването на лично отношение към тях със сигурност ще повиши вашата ефективност. Да не говорим, че изглежда по-искрено.
Дори имате възможност да разделите контактите си на групи по име, пол, град или рожден ден. За да подготвите целенасочена и по-масова кампания, трябва да промените съдържанието на съобщението въз основа на избраните групи. Подобно действие помага за изграждането на положителен имидж на марката. Освен това ви спестява пари от изпращане на съобщения до хора, които няма да се интересуват от конкретна оферта.
Подгответе празнични отстъпки и разпродажби
През декември почти всеки сектор отбелязва растеж – купуване на подаръци онлайн и офлайн, пазаруване на хранителни стоки, пътувания и още много други. Когато имате силна конкуренция, трябва да направите всичко възможно, за да бъдете забелязани. SMS маркетингът е отличен канал за комуникация на промоции, особено когато става въпрос за електронна търговия.
Вашите клиенти със сигурност ще се зарадват на празничен код за отстъпка, получен чрез SMS. Разбира се успехът зависи основно от самата оферта. Платформата SMSAPI ви позволява да импортирате кодове за отстъпка или да генерирате определен брой уникални кодове. Всичко, което трябва да направите, е да поставите кратък параметър в съобщението си и всеки изпратен SMS ще бъде доставен с уникален код за вашите потребители.
Собственикът на акаунта ще бъде уведомен чрез SMS или имейл, когато кодовете в системата са пред изчерпване или валидността им изтече. Най-хубавото е, че използването на тази функционалност в SMS кампанията позволява на потребителите да се възползват от офертата незабавно, а за компанията – да проследят нейния успех.
Създайте чувство за неотложност
Празничните намаления обикновено имат крайна дата, до която важат. Не оставяйте клиентите ви да я търсят сами, а използвайте този лимитиран срок, за да ги подтикнете да извършат покупка по-бързо преди да изпуснат офертата. SMS кампаниите са много ефективни в този случай, тъй като имат над три пъти по-висок процент на прочитане в сравнение с имейл или социални мрежи.
Имайте едно на ум – не изпращайте оферти с отстъпки само заради това. Все пак потребителите ще бъдат бомбардирани от много такива около Коледа. Направете предложението си конкурентно и толкова предизвикателно, че клиентите ви да не могат да му устоят.
Използвайте съкратени линкове в SMS съобщенията
SMS с кратък линк ви позволява да насочвате клиентите към специален уебсайт с поздрави или приложение, направено за сезона. Можете също да използвате инструмента за мултимедия, за да прикачите файл. Имате възможност да вмъквате музика, графики, видео файлове или PDF. Така че, ако искате да поставите коледна песен, видео с пожелание или картичка в PDF формат – няма никакъв проблем.
Използването на тези функционалности помага да направите SMS съобщението по-интересно и да проследите ефективността му, защото ще знаете когато някой отвори връзката. Цялата тази информация ще бъде безценна при подготовка на кампании в бъдеще и създаване на по-добро SMS съдържание!
Създайте емоция с емоджита
Емоджитата могат наистина да увеличат ангажираността в SMS съобщенията. Използвайте въображението си и сътворете нещо специално! Какво е важно да знаете – едно емоджи отнема два специални знака, така че по този начин 1 съобщение ще бъде с лимит от 70 символа.
Дръжте клиентите си информирани
Нищо няма да подразни клиентите ви преди празниците повече от това да не знаят дали подаръците им ще пристигнат навреме. Успокойте ги, като ги информирате кога ще пристигнат поръчките им. Можете дори да свържете SMSAPI с вашата система за електронна търговия и да настроите SMS съобщенията да се изпращат автоматично, за да избегнете създаването на допълнителна работа за вашия екип.
Освен това, насърчаването на клиентите да се абонират за текстови напомняния е чудесен начин да увеличите базата си от абонати за SMS.
Как да проследим трафика от SMS кампания?
Да създавате кампании, било то SMS, имейл или в социалните мрежи, е неефективно, ако не може да измерите резултата от тях. Един от най-популярните начини да го направите, е като добавите UTM параметри към линк в SMS съобщението, което ще ви даде възможност да проследявате поведението на потребителите в Google Analytics.
В това кратко видео ще ви покажем как да използвате този инструмент във вашите SMS кампании в клиентския портал на SMSAPI.
Бонус съвет
Изборът на SMS комуникация може да се превърне в джакпот, защото е най-бързият начин да достигнете до клиентите си и средно подобно съобщение се чете в рамките на 5 минути след доставката. Използвайте това във ваша полза!
Имайте предвид обаче, че SMS-ът не трябва да бъде самостоятелно средство за вашите промоции, ако искате да имате максимално добър резултат. Интегрирането му с вашия имейл и социални мрежи може да помогне на клиентите ви да получат цялостно изживяване и да увеличат въздействието на вашите коледни кампании.
Освен това активността на клиентите не свършва с Коледа. Много потребители продължават да пазаруват до седмицата след това, като все още се надяват да се възползват от празничните предложения. Така че помислете как можете да използвате тази възможност.