Бизнес SMS съобщения - наръчник за създаване

Съдържание

За много бизнеси SMS съобщенията към клиенти вероятно звучат обезсърчително и нещо ненужно. Едва 12% от тях го използват в своите стратегии, въпреки че съобщенията получават 98% степен на отваряне – по-висок от всеки друг канал за реклама. Потребителите трудно дават телефоните си и реагират с недоверие към подобен вид комуникация. Ако се прилага правилно обаче, SMS комуникацията може да подобри отношенията с клиентите и да ви помогне да увеличите успеха във вашата фирма. Нека ви разкажем как в следващите редове.


Да се ​​залавяме за работа! SMSAPI предоставя на компании, институции, неправителствени или политически организации мобилен маркетингов канал, базиран на текстови съобщения. Този вид  комуникацията е напълно съвместима с GDPR, стига да се прилага с уважение към поверителността на получателите.

От какво се нуждаете, за да започнете?

  • Устройство, свързано с интернет;
  • Профил в SMSAPI;
  • База данни с контакти (съответстващи с GDPR правилата);
  • Концепция за кампания;

Първите две са лесни за получаване. Да създадете профил в портала на SMSAPI е напълно безплатно и регистрацията отнема само около минута. Следващата стъпка се нуждае от повече обяснения, така че ще разгледаме подробностите по-късно. Точно като концепцията за съставяне на успешно съобщение. Но преди да стигнем там, нека да обясним някои технически основи на масовите съобщения за компаниите.


Какво е SMS кампанията?

Това е едно съобщение или поредица от съобщения с обща цел, тема или целева група. SMS маркетингът може да е част от по-голяма маркетингова стратегия, състояща се от няколко канала, напр. ел. поща, социални мрежи, реклама в Google и др.

Какво да изберем: Портал за клиенти или API?

Компютър, свързан с интернет, е повече от достатъчен за изпращане на масови SMS съобщения. Версията на уеб браузъра на нашата услуга (наричаме го Портал за клиенти) има всичко необходимо за стартиране и управление на SMS кампании. Проверете пълния списък с наличните функционалности.

Колкото повече се разраства вашия бизнес, толкова повече ще имате нужда да автоматизирате някои процеси и да спестите време за по-важни дейности. Пример за това са SMS известията, изпращани от избрания от вас софтуер. Няма как да пишете ръчно всяко съобщение, нали? Ние определено не бихме се ангажирали дори и при по-малка аудитория. За щастие SMS комуникацията е изключително лесна за автоматизация независимо от мащаба на бизнеса. Нашият отворен API ключ позволява интегрирането на SMSAPI с всяка друга система – CRM, електронна търговия или автоматизация на маркетинг известията.

Какво представлява API?

    Накратко, API (Application Programming Interface) е набор от команди, които позволяват на различни приложения да комуникират. С него ще можете да изпращате текстови съобщения с всяка избрана система или онлайн услуга. Нещо повече, API помага за автоматизиране на процесите.

Можете да изградите ваши собствени шаблони за съобщения, за да не се налага да ги пишете всеки път, както и да ги автоматизирате според вашите нужди благодарение на множеството възможности за персонализация. Например API за SMS съобщения, интегриран със софтуер за управление на електронната търговия, може автоматично да изпраща нотификации до клиентите за намалени артикули, които те са добавили в техните списъци с желания или пък в количката си, но без да завършат поръчката. В платформата ще откриете множество приложения и те до голяма степен зависят от вашата индустрия и желания за комуникация.


Как да изградим база данни с контакти?

Както вероятно вече сте се досетили, ще ви трябват телефонните номера на вашите клиенти, за да можете да им изпращате известия. В началото може да звучи стяскащо и непостижимо, но събирането на данни за контакти всъщност изобщо не е толкова сложно. Тук ще ви споделим няколко инструмента, които ще ви помогнат за тази цел:

  • SMS бюлетин – нашата безплатна функционалност позволява на клиентите да се регистрират в базата данни директно от вашия уебсайт – идеално решение за електронна търговия, събития, козметични процедури и много други;
  • Анкета, за чието попълване потребителя е необходимо да остави своя номер, като в замяна можете да им подарите малка отстъпка при следваща покупка;
  • Традиционни методи – можете да поискате номерата на клиентите на гишето в локалния магазин или след плащане онлайн.

Използването на един от инструментите не изключва други – можете дори да ги използвате всички едновременно. Просто не забравяйте да го направите в съответствие с GDPR! Преди да изпратите каквото и да било маркетингово съобщение, трябва да получите съгласие от клиента. Това правило не се прилага за известия, като активност на кредитна карта, потвърждение на плащането или информация за доставка и други примери за SMS за транзакции.

Винаги давайте на клиентите си реална причина да оставят данните си и за тяхна собствена полза. В противен случай не биха имали стимул да го направят. Според нашето изследване 35% от анкетираните потвърждават, че в замяна на по-добра оферта биха дали своя телефонен номер. Имайте предвид, че телефонният номер е значително по-ценен от имейл адреса, поради което и получаването му изисква повече усилия от ваша страна. Важно е да запомните, че не бива да разбивате това доверие. Не изпращайте прекалено често съобщения иначе рискуване да постигнете обратен ефект и да предизвикате негативна реакция.


Правила за прозрачност

Определете правила за комуникация. Представете ги ясно и без никакви съмнения. Това би било сигнал за клиентите, че се отнасяте сериозно към въпросите, свързани с поверителността. Информирайте ги колко често планирате да изпращате съобщения и каква би била тяхната тематика. Не е нужно да навлизате в подробности, просто посочете, че ще изпращате кодове за отстъпки два пъти месечно. Освен това е задължително да им покажете и как могат да се отпишат, в противен случай това би ги подразнило.

Защо е изгодно да оставите незаинтересованите клиенти да си отидат? Няма смисъл да губите пари, време и нерви (вашите и техните). Най-лесният начин да направите това е чрез добавяне на връзка за отказ към текстовите съобщения. Кликването върху връзката автоматично добавя съответния номер към черен списък, който блокира последващи съобщения. Най-добре е да включите връзката в първия SMS, за да можете да спестите кредити за всички следващи съобщения, но не забравяйте да я добавяте и по-нататък в останалите.


160 знака е ограничение, а не цел

Вярно е, че плащате за всяко изпратено SMS съобщение, но това не означава, че трябва да използвате всеки наличен символ. Понякога кратък линк и няколко думи са достатъчни, за да се каже точно какво да очаква вашият клиент.

Кратко, точно и ясно: едно съобщение, един призив за действие, една връзка. Ако провеждате по-голяма кампания не забравяйте, че не е нужно да включвате всичко в едно съобщение. Можете да я направите в период от няколко такива.

URL адресът е начин за разширяване на текстово съобщение с допълнително съдържание и в същото време за запазване на някои знаци. Използвайте съкратената връзка cutme.bg, за да направите дългите адреси подходящи за SMS. За разлика от други подобни услуги, тази е интегрирана с нашия портал за клиенти. Това ще бъде много ценно по време на измерването на ефективността на кампанията и ще можете да видите в статистиката колко потребители са кликнали на него.


Име вместо число

Платформата ви дава възможност да изпращате съобщения от съкратен номер, но защо бихте избрали този вариант? Чрез задаване на собствено име на подател получавате много по-голямо доверие и увеличавате значително желанието на потребителя да го прочете.

Брандирането на SMS е основна характеристика на текстовите съобщения. Силно препоръчваме да го използвате, а и е напълно безплатен. Имената на подателите имат определени ограничения, наложени от GSM стандарта: те не могат да бъдат по-дълги от 11 основни знака. Освен това, поради съображения за сигурност, персоналът на SMSAPI проверява всички имена на подателите.

Съдържанието е цар

Фокусирайте се върху едно съобщение, когато композирате съдържанието на вашия SMS. Ако искате да кажете повече от 160 знака, помислете за разделяне на съобщението в няколко SMS-а или ако има по-добър инструмент за това, например изпращане по имейл. SMS съобщението е предназначено да бъде бързо и кратко, няма време за подробности относно причините за изпращане на съобщение или за представяне на всички предимства на вашата оферта.

Важно

    Перфектният SMS се състои от едно лесно за разбиране съобщение и връзка, водеща до конкретната оферта. Добавянето на нещо повече може да намали ефективността му.

Не забравяйте, че решението за абонамент винаги е съзнателно. Клиентът знае какво прави вашата компания и какво има в нейната оферта. Задаването на правила относно честотата, тона и времето ще ви помогне да съставяте последователни съобщения.


Часът е от значение

Автоматизираните известия се изпращат мигновено, когато се задействат, но маркетинговите съобщения трябва да бъдат доставени в точния момент. По-голямата част от съобщенията се четат в рамките на първите 5 минути след доставката.

Може би си задавате въпроса кога да изпращате съобщения до клиентите? Общоприето е, че времето между 10:00 и 20:00 е добро за взаимодействие между бизнес и клиенти. Разбира се изборът на време зависи и от самата индустрия.

Всичко по-горе прави SMS привлекателна форма на комуникация, но не може да се използва твърде често. Повечето бизнеси започват с 3-4 съобщения на месец и в зависимост от резултатите или намаляват, или увеличават тази бройка.


SMS етикет

Една от причините за популярността на SMS съобщението е положителното отношение към него. Текстовите съобщения се считат за по-спешни и по-близо до получателя, отколкото например телевизионни или външни реклами. Струва си да се възползвате от това, просто не забравяйте за определени правила!

Първо изберете правилния тон на посланието според групата, която се опитвате да достигнете. В крайна сметка не изпращате съобщения на непознати. Използвайте знанията и събраните данни, за да създадете съдържание, привлекателно за вашата аудитория. Ако базата данни с контакти е нехомогенна, помислете за разделянето й на по-малки подгрупи.

На второ място намалете дистанцията! Ако е подходящо, можете да се обърнете към аудиторията си по-директно, вместо да разчитате на официален език. Просто го поддържайте в съответствие с тона на гласа на вашата компания.

И така, стигнахме до третия проблем – персонализиране на съдържанието въз основа на данните от базата с контакти. Информацията, събрана от инструмента за SMS бюлетин, ще се окаже полезна и ще направи вашата кампания по-ефективна.

Нищо не разбива леда по-добре от директно обръщане до получателя. Използвайте име, пол, адрес, за да разделите целевата си група и да изпратите добре персонализирана оферта.


Как да спечелим предимство пред конкуренцията?

Едно от уникалните предимства на SMS рекламата е скоростта на достигане до получателите. Освен това изключително високата степен на прочитане веднага след доставката е идеален инструмент за информиране за оферти с ограничено време. Вместо да планирате кампании с месеци, можете да ангажирате клиентите си с бърза промоция, ограничена до края на деня или събитието, на което присъстват в момента.

Ако съобщението ви е точно и сроковете са правилни, имате голям шанс да предизвикате чувство на неотложност. Мисълта, че офертата може да е твърде добра, за да се повтори, е много силен стимул за продажба.

Разделянето на комуникацията на отделни канали също е добра идея. Подгответе ексклузивно съдържание и оферта за всеки канал. Висококачественото съдържание привлича вниманието, което следователно може да накара вашата аудитория да го сподели. А можете да направите и точно обратното – да споменете, че офертата е ексклузивна за членове на бюлетина или клуба и не трябва да се споделя.


Стратегия за измеримост

Като последен съвет: измервайте броя кликвания върху връзката. Ако използвате cutme.bg, можете да проверите всяко кликване директно в портала за клиенти. Можете дори да отидете една стъпка по-напред и да добавите UTM параметър към съкратения URL адрес и после да проверите резултатите от вашата SMS кампания в Google Analytics. В следвавщото видео ще ви покажем как:

Това, което разделя SMS рекламата от другите маркетингови решения, е лесната измеримост. Връзката с UTM не само тества честотата на кликване, но и показва ефективността на съдържанието на съобщението. Това е лесен начин за проследяване на резултатите от SMS маркетинга с Google Analytics.


Надяваме се, че след тези съвети вече сте много по-уверени и готови да се залавате за работа! Не изпускайте да прочетете и останалите ни статии, които ще ви помогнат още повече в изграждането на успешна SMS маркетинг стратегия: