SMS Маркетинг Ръководство

Научете за най-важните елементи на SMS маркетинга

Разберете как да създадете първата си SMS кампания и:

  • Как да изградите Вашата база данни за клиенти?
  • Кои бизнес области може да обслужва SMS съобщението?
  • Кои са най-важните елементи на SMS съобщението?
  • Как да измерим ефектите от SMS кампанията?
  • Създай своя акаунт

    Регистрирайте се за 30 секунди и вземете безплатен SMS за старт

Изграждане на клиентска база данни за SMS маркетинг - стъпка по стъпка

Клиентската база данни е разковничето за успешна SMS кампания. Първите въпроси са: трябва ли да го купите или да го изградите сами? Според изследването, проведено сред нашите клиенти, 94% от компаниите изграждат сами свои собствени бази данни. Просто защото е значително по-ефективно да събирате данни сами, отколкото да ги купувате. В края на краищата не рискувате да изпращате съобщенията си на случайни хора. Има много начини за изграждане на база данни от контакти, тъй като можете да го направите по време на:

  • продажби в магазин или онлайн позициониране,
  • регистрация на нов потребител,
  • Абонамент за бюлетин,
  • регистрация в програма за лоялност,
  • collecting data with tools like Facebook LeadAds, FastTony.es,
  • Двупосочна комуникация чрез SMS.
  • Преглед на 5 метода за изграждане на база данни

  • 1. По време на онлайн регистрация

    Страницата за плащане е отлично място за взаимодействие с клиенти. Ето защо голям брой марки се опитват да Ви убедят да се регистрирате в техния бюлетин след финализиране на покупката. По същата причина е чудесно време да поискате телефонен номер. Колебливите клиенти винаги могат да бъдат смекчени с ваучер за отстъпка. Можете да получите информация за контакт, като включите полета за въвеждане или чрез опцията SMS бюлетин. Опитайте се да предскажете бъдещите си кампании и поискайте допълнителна информация, която ще ви бъде полезна при създаването на таргетирани съобщения

  • 2. По време на пазаруване в магазин

    Телефонен номер може да се получи и по време на посещението в търговския магазин на марката - трябва Ви само таблет или обикновена хартиена форма. Моля, не забравяйте за GDPR съгласията, клаузата за информация и разкриването на целта на събраната информация.

  • 3. Virtual Mobile Numbers plus e-mail, outdoor and press

    Виртуалният мобилен номер (накратко VMN) е редовен, 9-цифрен номер, който позволява двупосочна комуникация. Това е удобен метод за получаване на телефонни номера на клиента. Просто го включете в уебсайт, флаер, билборд, плакат, изображение или социални медии. Изпращайки предварително определен текст (напр. ДА, ОК), те ще могат да се абонират за вашата база данни. Помислете за добавяне на допълнителен стимул - код за отстъпка, безплатна доставка и т.н.

  • 4. SMS бюлетин

    За да улесним нещата, създадохме инструмент, който позволява на потребителите да се абонират чрез уебсайт. Newsletter SMS приспособлението може да се постави на страница или да се свърже с профили в социалните медии. Всяка част от приспособлението може да се персонализира, така че можете да го приспособите към вашата марка. За да го инсталирате, просто копирайте изходния код, генериран в клиентския панел SMSAPI. Вижте TEDxKatowice примерен казус за повече информация за това как да използвате ефективно.

  • 5. Програми за лоялност

    VIP клубовете са ефективен начин за събиране на данни и в същото време те помагат да ангажират клиентите Ви. Ако можете да им представите значителни печалби, те ще споделят информацията за контакт. Може да започнете с хартиен формуляр, но не забравяйте да ги поддържате винаги актуални, като изпращате имейли и SMS съобщения.

SMS комуникация - категории по приложение

Мобилната комуникация, базирана на SMS, може да бъде разделена на три основни категории в зависимост от функцията.

  • Маркетинг

    Съобщения, които поддържат продажби. Използвайте SMS, за да информирате клиентите за новата оферта, промоция и ограничени случаи. Имайте предвид, че за изпращането на този вид съобщения ви е необходимо маркетингово съгласие. Съветваме да използвате таргетиране и персонализация, за да постигнете най-добри резултати. Можете да автоматизирате процеса, като използвате персонализирани полета от вашата база данни с контакти. Освен това трябва да се прилагат идентификатор на име на подател, призив за действие, съкратени връзки и получател на директно обаждане.

  • Известявания

    Всички сигнали, промени в състоянието, доставка или информация за официални въпроси. Поради по-ниската честота (в сравнение с електронната поща), SMS е предпочитан канал за доставка на известия. Просто е по-трудно да игнорирате или пренебрегнете SMS, което гарантира по-голям шанс да се справите с вашето съобщение.

    Известията, изпратени от електронната търговия, са стандарт. Повечето от тях могат да бъдат автоматизирани благодарение на интеграционните библиотеки, като напр. CRM. Проучванията за удовлетвореност и анкетите са естественото разширение на подобни съобщения.

  • Разрешение

    Мобилните телефони са изключително частни устройства, повечето от нас ги пазят с голямо внимание. Ето защо те са широко разпространен метод за проверка на поверителни данни и упълномощаване на транзакции. Съобщенията, изпращани от банки, финансови институции и други компании, са директни, бързи и независими от достъпа до интернет. SMS също се използват като напомняния за парола и разпространение на код за потвърждение. Всичко по-горе е възможно с функцията за SMS Authenticator, налична в панела на клиента на SMSAPI.

Анатомия на SMS - елементи и персонализация

SMS комуникацията определено е повече от 160 знака. Въпреки че текстовото съобщение не е най-новата технология, то може лесно да бъде разширено с връзки, което помага за превключване на офлайн клиенти онлайн. Открийте най-популярните елементи на ефективния SMS маркетинг.

Име на изпращача

Името на компанията в полето име на подателя позволява на клиентите бързо да идентифицират подателя. За да добавите името на вашата компания, въведете го в панела на клиента. Всички имена са проверени от нашия персонал, така че няма риск от представяне под чужда самоличност или фалшива идентификация. Името на подателя е ограничено до 11 буквено-цифрови знака. Моля, имайте предвид, че задаването на идентификатор с име на подател може да не е налице във всяка държава.

Example of SMS personalisation

Виртуални мобилни номера

Редовен, 9-цифрен номер за получаване, който позволява на клиентите ви да се свържат директно с вас. VMN е полезен за бързи анкети за удовлетвореност и всички други ситуации, когато трябва да съберете обратна връзка. Не забравяйте да включите името на вашата компания в съдържанието на съобщението, така че получателите да могат да идентифицират марката.

Example of SMS personalisation

Директно обаждане до получателя

Основен, но ефективен метод за привличане на вниманието на клиента. Започването на един SMS с името на получателя показва индивидуален подход към комуникацията. Заедно с функцията за персонализация, той ви предоставя решение за масови съобщения, способно да се насочи към отделен клиент. Качването на вашата база данни с контакти в клиентския панел на SMSAPI с потребителските полета ви позволява да автоматизирате процеса.

Example of SMS personalisation

Съкратена връзка

Поради ограничението от 160 символа за SMS, съкращаването на връзката е важна и често използвана функция. Нещо повече, тя ви позволява да избягвате дълги, неелегантни редове с връзки. С помощта на инструменти като cutme.bg може да измервате ангажираността на потребителите, като броите всяко кликване. Въпреки че услугата SMS работи офлайн, връзките ще Ви позволят да пренасочвате клиентите към Вашия уебсайт.

Example of SMS personalisation

Кодове за отстъпка

Генерираният за всеки отделен клиент ви предоставя възможност да измервате ефективността на кампаниите. Ще бъдете уведомени за всеки използван купон онлайн или във вашия магазин за търговия на дребно. Клиентският панел на SMSAPI ви позволява да генерирате и да импортирате кодове от вашата система, напр. CRM.

Example of SMS personalisation

Призив за действие

Фраза, предназначена да предизвика определена реакция. В повечето случаи това е глагол с императив (купи, открий, отиди и т.н.), затова е най-добре да го следвате с линк или код за отстъпка. По този начин ще можете ефективно да насочвате клиентите към следващата стъпка от вашата кампания.

Example of SMS personalisation

Ограничени във времето оферти

Ограничената наличност е един от най-основните принципи на маркетинга. Според Р. Циалдини ограниченията принуждават клиентите да вземат по-бързи решения. Ограничаването на офертата до по-кратко време (например до полунощ) може да е по-изгодно от обикновен по-дълъг период. Всичко това, защото SMS обикновено се отварят в рамките на първите 5 минути след доставката.

Example of SMS personalisation

Таргетиране

Насочване на кампании към избрани аудитории. Вашата база данни с контакти трябва да бъде сегментирана на по-малки целеви групи. Можете да я разделите, като напр. локализация, предпочитания за пазаруване или критерии за програма за лоялност. Съобщенията, създадени за конкретна аудитория, показват по-висока ефективност от неуточнените. Сегментирането може да се извърши ръчно или автоматично в клиентския панел на SMSAPI.

Example of SMS personalisation

Проучване

Функцията за гласуване и анкетиране ви позволява да провеждате прости и бързи изследвания на удовлетвореността сред вашите клиенти. Използвайте виртуален мобилен номер, за да им позволите да отговорят на въпроса ви, чрез опция Отговаряне. Използвайте генерирания отчет и статистически данни за измерване на ефективността на кампанията.

Example of SMS personalisation

Отказ

SMS комуникацията работи най-добре, когато се провежда в дух на разрешение за маркетинг. Можете да го направите, като добавите връзка за отказ в края на първото изпратено съобщение. Това ще помогне на обслужването на клиенти във вашата компания, като намали работата, необходима за ръчно премахване на записите от базата данни. Освен това всеки получател по-малко се равнява на по-ниска цена и по-висока ефективност на следващата Ви кампания.

Example of SMS personalisation

Измерване на ефективността на SMS кампанията

Изпращането на SMS е само първа стъпка, трябва също да анализирате неговата ефективност. Според нашия доклад за 2017 г. повечето компании не измерват конверсията на своите кампании. Какви показатели трябва да вземете под внимание?

  • Доставка - при избора на доставчик на SMS комуникация проверете техническите им възможности. Капацитетът и доставката на съобщения зависи от качеството на връзката с GSM операторите. Преди първата кампания проверете номерата във вашата база данни с HLR (Регистър на местоположението на дома), за да премахнете всички неправилни, неактивни.
  • Процент на отваряне - според нашите отчети, 98% от SMS се отварят и четат, повечето от тях в първите 5 минути след доставката. Всичко се дължи на факта, че телефонът винаги е в обсега ни, а SMS все още се счита за изключително личен носител.
  • CTR на връзката - (честота на кликване) показва процента на хората, които са кликнали върху връзка в SMS. Кликванията върху връзки, съкратени от cut.li, могат да бъдат преброени и променени по всяко време.
  • Процент на отказване - процент на хората, които са кликнали върху връзката unsubsc.me, разделен на общия брой контакти в базата данни. Персонализираната връзка за отказ позволява на получателя да се отпише по всяко време, без помощта на обслужване на клиенти. Честотата на отказ е ясна информация колко добре изпратените съобщения са съпоставени с целева група.
  • Кодове за отстъпка - персонализираният код за отстъпка, изпратен чрез SMS, може да се използва онлайн и в магазин за продажба на дребно, като се представи на касата. Всяко използване на код се отчита, което позволява да се измери ефективността на кампанията.
  • Среден ръст на приходите - наблюдавайте ръста на приходите след SMS кампанията. Проследявайки транзакциите с кодове за отстъпки, можете да проверите ефективността на вашия мобилен маркетинг. По сходен начин, можете да проверите ефективността на връзката, като добавите UTM параметри.
  • Увеличен трафик към уебсайта - ако добавяте връзки към SMS, не забравяйте да включите UTM параметри, които ще ви позволят лесно да проверите ефективността на кампанията. Освен това ще можете да проследявате точно действията на потребителите в Google Analytics.

Повече за измерването на ефективността на кампаниите: Статията в блога на KPI

Отзиви

Почти всички курсове идват от препоръките на нашите лоялни клиенти. Благодарение на сътрудничеството със SMSAPI можем да достигнем до нашата аудитория директно и бързо. Опитваме се да не продаваме нашите услуги. Отстъпките са рядкост, тъй като сме склонни да „ловим“ поводи и да предлагаме нещо повече. Да се ​​грижиш за клиентите си е значително по-евтино, отколкото да търсиш новите. Наистина е просто - след като спечелите доверието и ангажираността на клиента, направете всичко, за да го поддържате - ще спечелите повече.

Łukasz Gapa

Auto awa

Photo of Łukasz Gapa

SMS съобщението е много важен маркетингов инструмент за Джино Роси. Благодарение на тази директна и бърза комуникация ние сме в състояние да поддържаме постоянна връзка с нашите клиенти и да влияем върху обема на продажбите - особено когато искаме да обявим продажби или специални отстъпки. SMS маркетингът е един от най-ефективните маркетингови канали, който може значително да повлияе на цифрите на продажбите. В същото време - важно е да запомните, че най-ефективните капании включват повече от един канал - например SMS и e-mail кампания едновременно. Този вид дейности носят най-добри резултати.

Wojciech Chochołowicz

Gino Rossi

Photo of Wojciech Chochołowicz

Избрахме да се свържем с нашите клиенти чрез SMS, защото знаем колко важна е SMS съобщението за ежедневната комуникация, използваме това решение няколко пъти в годината за нашите най-важни кампании. Обикновено комбинираме няколко канала, за да увеличим степента на конверсия, от опит знаем, че използването на електронна поща и SMS води до 30% по-високи приходи от кампания.

Wojciech Tomaszewski

Answear.com

Photo of Wojciech Tomaszewski

Вашата първа кампания - стъпка по стъпка

Изпращането на първия ви бизнес SMS отнема само няколко минути. Всичко заради системата за саморегистриране. С изключение на проверката на името на подателя, всички функции на клиентския панел на SMSAPI са налични, без да е необходимо да се свързвате с нашето обслужване на клиенти. Нека преминем през процеса стъпка по стъпка:

  • Щракнете върху бутона Регистриране на уебсайта на SMSAPI.bg
  • Попълнете формуляра, за да създадете безплатен пробен акаунт
  • Въведете код за препоръка, ако го имате
  • Влезте в клиентския панел, използвайки данни, предоставени преди
  • Въпреки че не е задължително за първата кампания, препоръчваме да щракнете върху бутона Плащане, да изберете секцията с данни за фактури и да попълните задължителните полета
  • На предната страница на панела щракнете върху бутона Изпрати SMS
  • Изберете име на подател (произволно число ще бъде налично по подразбиране)
  • Въведете телефонни номера на получатели или импортирайте база данни с контакти
  • Въведете съобщението
  • Щракнете върху изпрати, за да започнете да изпращате първата си SMS кампания

Регистрирайте се безплатно

Регистрирайте се за 30 секунди и получете безплатен SMS за начало

Създайте акаунт