SMS-messaging-six-reasons-to-start-using-it-now

Най-вероятно знаете, че над 60% от потребителите проверяват своите телефони веднага или в рамките на 5 минути след като са се събудили? Вероятно Ви звучи познато. В днешно време телефонът е една неразделна част от живота ни и благодарение на него оставаме информирани и свързани с всичко необходимо в ежедневието. В тази статия ще ви припомним защо е важно да включим SMS маркетинга в маркетинг стратегията ни като цяло.  

Четем новини в градския транспорт, разглеждаме продукти в обедната си почивка или правим резервация за любимо място с няколко клика през телефона. Защо да не изпратите SMS с отстъпка, за да помогнете на клиентите си в решението за покупка? Или пък да ги улесните като им напомните за следващия час за преглед? А може би имате ново сезонно меню и искате да ги поканите да го опитат.  

Можем да ви дадем още безброй примери, с които SMS съобщенията ще подобрят ангажираността на клиентите. Ако все още не сте изпробвали SMS реклама във вашия бизнес, то в тази статия ще ви дадем 6 причини веднага да започнете: 

Удобно е – не само за клиентите, но и за вас 

Спестява време както на подателя, така и на получателя. Живеем във времена, в които сме бомбардирани от стотици реклами всеки ден. Като търговци имате много кратък момент да убедите потребителите да обърнат внимание именно на вас. 

SMS съобщението не трябва да бъде просто съобщение, а аргумент защо си струва потребителят да кликне върху конкретен линк, да отговори или да отиде в избран магазин. И не, не е нужно да инвестирате време в създаването на дълго съдържание. 160 символа са напълно достатъчни. Въпросът е да ги използвате правилно, за да кажете най-важното. 

Надеждност – гаранция за доставка 

В случай на изпращане по пощата съществува риск съобщението да попадне в папката за нежелана поща (спам). Освен това много потребители не проверяват имейлите си често.

Съдбата на флаерите, пък, след като бъзат подадени на ръка, е в най-близката кофа за боклук.

Пренебрегваме рекламите, излъчвани по телевизията като превключваме каналите, а скролвайки във Facebook/Instagram виждаме прекалено много други реклами. Какъв е шансът вашата да се отличи при тези условия? 

Няма да имате такива проблеми, ако изберете SMS рекламата. При условие че получателят не стои в зона без покритие или батерията на телефона не е изтощена, той или тя ще получи вашето съобщение за миг. А изследванията показват, че повечето потребители го прочитат в рамките на 5 минути след получаването му. 

Рентабилно е – получавате висока възвръщаемост на инвестицията (ROI)  

Въпреки това, което казват някои хора, SMS маркетингът е относително евтин. Мнозина правят грешката да сравняват цената на изпращане на 100 000 SMS съобщения с изпращането на 100 000 имейла. Това е погрешен подход.

В случай на маркетинг по електронната поща, има разходи за създаване на съдържание, подготовка на шаблони, закупуване на графики или изображения. Дори ако имейлът е съставен перфектно, той достига до определен процент от клиентите ви от цялата база с имейл адреси, до които е изпратен. Процентът на отваряемост на мейла е доста по-нисък отколкото при текстовите съобщения.

Груповата SMS кампания, насочена към добре съобразена група клиенти обикновено има процент на отваряемост 90%. Ако изчислите цената и вземете предвид количеството отворените съобщения, ще разберете истинското предимство на това да изпратите съобщение.

Много висока ангажираност 

Това несъмнено е едно от основните предимства на SMS маркетинга. Степента на ангажираност (engagement rate) при SMS комуникацията в зависимост от продукта/услугата, може да варира от 20% до дори 70%! Не е зле, нали? Класическата радио или телевизионна реклама може да има по-широк обхват, но предизвиква процент на ангажираност до 1,5%. При рекламиране в социалните мрежи пък можете да достигнете до стотици хиляди потребители, но едва 2-3% да кликнат на рекламата ви, за да научат повече. 

Бързо време за реакция 

Повечето съобщения се четат само за няколко минути. Има индустрии и маркетингови цели, които изискват бързи действия (например състезания, организирани по време на събития). Измеримостта е нещо, на което всеки маркетолог или собственик на бизнес от всякакъв размер трябва да обръща голямо внимание. Без анализ на основните статистически данни е трудно да се измери ефективността на определени действия и да се планира съответния маркетинг бюджет рационално. Благодарение на подробните отчети за доставка на SMS, които ще намерите във вашия профил в SMSAPI, можете лесно да анализирате ефективността на този канал. 

Гъвкавост и много приложения на SMS 

Текстовите съобщения могат да се използват в много и разнообразни индустрии, както и за различни цели. Можете да изпращате SMS съобщения за нова оферта, да изпращате кодове за отстъпки и да привличате клиенти в магазин.  Друго често използвано приложение е SMS известия за абонати на различни услуги, както и двупосочна SMS комуникация, използваща отговорите на клиентите за проучване на техните мнения. 

Научете повече за приложенията на SMS съобщенията в краткото ни видео (видеото е на английски с български субтитри):

Ако сме пробудили вашия интерес и сте решили, че е време да изпробвате SMS нотификации за вашата бизнес дейност, не се колебайте да създадете напълно безплатно профил в SMSAPI и да тествате идеите си още сега! Ако не сте напълно сигурни как да започнете – не се притеснявайте! Ние сме тук за вас.