SMS-marketing-zashto-da-go-izpolzvame

Най-вероятно знаете, че над 60% от потребителите проверяват своите телефони веднага или в рамките на 5 минути след като са се събудили? Вероятно Ви звучи познато. В днешно време телефонът е една неразделна част от живота ни и благодарение на него оставаме информирани и свързани с всичко необходимо в ежедневието. В тази статия ще ви припомним защо е важно да включим SMS маркетинга в маркетинг стратегията ни като цяло.  

Четем новини в градския транспорт, разглеждаме продукти в обедната си почивка или правим резервация за любимо място с няколко клика през телефона. Защо да не изпратите SMS с отстъпка, за да помогнете на клиентите си в решението за покупка? Или пък да ги улесните като им напомните за следващия час за преглед? А може би имате ново сезонно меню и искате да ги поканите да го опитат.  

Можем да ви дадем още безброй примери, с които SMS съобщенията ще подобрят ангажираността на клиентите. Ако все още не сте изпробвали SMS реклама във вашия бизнес, то в тази статия ще ви дадем 6 причини веднага да започнете: 

Удобно е – не само за клиентите, но и за вас 

SMS съобщението трябва да бъде аргумент защо си струва потребителят да кликне върху конкретен линк, да отговори или да отиде в избран магазин. И не, не е нужно да инвестирате време в създаването на дълго съдържание. 160 символа са напълно достатъчни. Въпросът е да ги използвате правилно, за да кажете най-важното. 

То пестява време както на подателя, така и на получателя. Живеем във времена, в които сме бомбардирани от стотици реклами всеки ден. Като търговци имате много кратък момент да убедите потребителите да обърнат внимание именно на вас.

Надеждност – гаранция за доставка 

В случай на изпращане по пощата съществува риск съобщението да попадне в папката за нежелана поща (спам). Освен това много потребители не проверяват имейлите си често.

Съдбата на флаерите, пък, след като бъзат подадени на ръка, е в най-близката кофа за боклук.

Пренебрегваме рекламите, излъчвани по телевизията като превключваме каналите, а скролвайки във Facebook/Instagram виждаме прекалено много други реклами. Какъв е шансът вашата да се отличи при тези условия? 

Няма да имате такива проблеми, ако изберете SMS рекламата. При условие че получателят не стои в зона без покритие или батерията на телефона не е изтощена, той или тя ще получи вашето съобщение за миг. А изследванията показват, че повечето потребители го прочитат в рамките на 5 минути след получаването му. 

Рентабилно е – получавате висока възвръщаемост на инвестицията (ROI)  

Въпреки това, което казват някои хора, SMS маркетингът е относително евтин. Мнозина правят грешката да сравняват цената на изпращане на 100 000 SMS съобщения с изпращането на 100 000 имейла. Това е погрешен подход.

В случай на маркетинг по електронната поща, има разходи за създаване на съдържание, подготовка на шаблони, закупуване на графики или изображения. Дори ако имейлът е съставен перфектно, той достига до определен процент от клиентите ви от цялата база с имейл адреси, до които е изпратен. Процентът на отваряемост на мейла е доста по-нисък отколкото при текстовите съобщения.

Груповата SMS кампания, насочена към добре съобразена група клиенти обикновено има процент на отваряемост 90%. Ако изчислите цената и вземете предвид количеството отворените съобщения, ще разберете истинското предимство на това да изпратите съобщение.

Много висока ангажираност 

Това несъмнено е едно от основните предимства на SMS маркетинга. Степента на ангажираност (engagement rate) при SMS комуникацията в зависимост от продукта/услугата, може да варира от 20% до дори 70%! Не е зле, нали? Класическата радио или телевизионна реклама може да има по-широк обхват, но предизвиква процент на ангажираност до 1,5%. При рекламиране в социалните мрежи пък можете да достигнете до стотици хиляди потребители, но едва 2-3% да кликнат на рекламата ви, за да научат повече. 

Бързо време за реакция 

Повечето съобщения се четат само за няколко минути. Има индустрии и маркетингови цели, които изискват бързи действия (например състезания, организирани по време на събития). Измеримостта е нещо, на което всеки маркетолог или собственик на бизнес от всякакъв размер трябва да обръща голямо внимание. Без анализ на основните статистически данни е трудно да се измери ефективността на определени действия и да се планира съответния маркетинг бюджет рационално. Благодарение на подробните отчети за доставка на SMS, които ще намерите във вашия профил в SMSAPI, можете лесно да анализирате ефективността на този канал. 

Гъвкавост и много приложения на SMS 

Текстовите съобщения могат да се използват в много и разнообразни индустрии, както и за различни цели. Можете да изпращате SMS съобщения за нова оферта, да изпращате кодове за отстъпки и да привличате клиенти в магазин.  Друго често използвано приложение е SMS известия за абонати на различни услуги, както и двупосочна SMS комуникация, използваща отговорите на клиентите за проучване на техните мнения. 

Научете повече за приложенията на SMS съобщенията в краткото ни видео (видеото е на английски с български субтитри):

Ако сме пробудили вашия интерес и сте решили, че е време да изпробвате SMS нотификации за вашата бизнес дейност, не се колебайте да създадете напълно безплатно профил в SMSAPI и да тествате идеите си още сега! Ако не сте напълно сигурни как да започнете – не се притеснявайте! Ние сме тук за вас.