SMS-Marketing-e-commerce

Ако все още не сте обмислили възможността за SMS маркетинг, сега е моментът! Това е мощен канал, който заслужава да бъде на първите места в списъка Ви от начини за достигане до потребителите, особено ако се занимавате с електронна търговия.

С 4,2 милиарда потребители по света, 62% от населението на планетата има достъп до мобилен телефон. Това го прави най-разпространеният продукт на планетата. Средностатистическият потребител проверява телефона си 344 пъти на ден, като прекарва почти 4 до 6 часа в разглеждане на нещо.

Това предоставя феноменални възможности за търговците на дребно и електронната търговия, защото 95% от хората получават SMS дори когато нямат достъп до интернет и други приложения за съобщения. Освен това 75% от клиентите ЖЕЛАЯТ да получават SMS от любимите си търговци.

Тези статистически данни показват, че SMS маркетингът не просто е важен, а е задължителен инструмент в електронна търговия.

Ето още няколко интересни факта:

  • SMS кампаниите увеличават броя на поръчките с 23,8%
  • 63% от клиентите се ангажират SMS програми поне два пъти седмично;
  • Милениалите са най-склонни да направят първата си покупка, след като са се абонирали за SMS от дадена марка;
  • Потребителите в САЩ, които се регистрират за SMS кампании, са с 87% по-склонни да направят покупка. В Обединеното кралство, Австралия и Канада тези стойности са съответно 80%, 82% и 78%.

SMS–ът достига до много потребители наведнъж

Най-голямата загуба, с която се сблъскват маркетолозите в момента, е, че техните търговски съобщения не се виждат от достатъчен брой хора.

Разработването на рекламни кампании не е евтино, а дори да направите всичко както трябва, поне десетима от Вашите конкуренти ще направят същото като Вас.

Имейлът като канал Ви дава директен достъп до потенциален клиент, но проблемът с имейлите е, че те най-често биват маркирани като спам или промоция и всъщност никога не попадат в пощенската кутия на потенциалния клиент.

При SMS съобщенията, обаче, няма филтри за спам и и пречки за получаване. Те се доставят за по-малко от 10 секунди до Вашите потенциални клиент и Ви позволяват да му въздействате по ефективен начин.

SMS-ът е лесен за създаване и рентабилен

Едно от основните предимства на SMS, с което почти никой друг рекламен канал не може да се сравни, е неговата простота. Можете да използвате един шаблон отново и отново и той непрекъснато ще генерира резултати.

Това е в допълнение към факта, че 98% от текстовите съобщения действително се четат.

98% от SMS-ите се четат

При положение че повечето от клиентите са изложени на офертите чрез SMS, вероятността за конверсии се увеличава значително, което го прави наистина рентабилно решение за всеки собственик на физически или онлайн магазин.

При обслужването на клиенти използването на SMS-и намалява броя на обажданията по телефона. Клиентите могат да изпратят бързо текстово съобщение, когато им е удобно, а бизнесите да отговарят в реално време. Затова автоматизираните известия са чудесен начин за решаване на казуси, преди да са се превърнали в проблеми. Ако имате магазин оптимизирайте и рационализирайте комуникацията като интегрирате Вашата платформа за електронна търговия с платформата за масови съобщения SMSAPI.

Как изглежда перфектният SMS

Перфектният SMS се състои от едно лесно за разбиране съобщение и линк, водещ към конкретната оферта. Добавянето на твърде много информация може да намали ефективността му.

SMS – най-бързият метод за пускане на нови продукти на пазара

Винаги, когато трябва да пуснете на пазара нов продукт, съществува несигурност доколко той ще бъде приет от вашата аудитория. Заедно с това идва и проблемът как да стартирате продажбите, като имате предвид, че няма съществуващи клиенти на продукта.

Именно тук SMS се явява най-доброто средство за продажба на вашия продукт. Чрез SMS можете да рекламирате новия продукт на съществуващите си клиенти, които е по-вероятно да си го закупят, тъй като вече са запознати с Вашия бранд.

Друго голямо предимство на SMS е, че рекламирането на новия продукт се случва директно и веднага, а не както по другите рекламни канали, където създаването на криейтив отнема повече време. Знаете ли, че 71% от поръчките в Shopify идват от мобилни устройства?

Online пазаруване през мобилно устройство

През 2023 г. броят на глобалните потребители на мобилни телефони се оценява на 6,8 милиарда, което представлява 4,2% годишно увеличение спремо предишните години.

Това идва да покаже, че когато изпращате маркетингови SMS съобщения, ангажирате клиентите си на техните мобилни устройства и ги насочвате към Вашия уебсайт, където вероятно ще решат да направят покупка.

SMS-ът помага при проверка на изоставени колички

Според проучванията средният брой на изоставените колички на клиентите е около 70%.

Хората с изоставени продукти в онлайн колички са Вашите най-вероятни потенциални, перспективни или повторни клиенти.

Това са хора, които са възнамерявали да купят даден продукт, но са се отказали в последната секунда поради някакво разсейване, прекъсване или колебание.

Пример за съобщение за изоставена количка

Можете да настроите автоматични текстове, които се задействат всеки път, когато потребителят посети страницата с количката на уебсайта Ви.

Ако магазин за електронна търговия иска да генерира някои продажби от изоставени колички, той може да изпрати текст, който изглежда по следния начин:

SMS-ът създава доверие във Вашия бранд

Когато клиентите са на път да си купят нещо от непознат магазин, те не са сигурни дали магазинът е надежден и дали могат да се доверят на качеството на продуктите. Тази несигурност може да им попречи да действат.

Текстовите съобщения позволяват на фирмите за електронна търговия да преодолеят тази виртуална бариера и да изградят добро мнение за Вашия бранд.

Доверието на клиента към Вас е преко свързано и с това колко често комуникирате с него.

С помощта на масовите SMS съобщения можете да изпращате пожелания за рождени дни и съобщения за Нова година или дори да комуникирате оферти по празнични поводи, за да направите събитията на клиентите си специални. Така те ще останат с още по-добри впечатления от нивото на обслужване, което им предлагате и е много вероятно да Ви препоръчат и на приятелите си.

След като вече знаете силата на масовите SMS кампании и всичко, което те могат да направят за Вашия бизнес, направете следващата стъпка – създайте акаунт в платформата SMSAPI и изпращайте SMS – и по всяко време и всяка точка на света.

Вижте още и как да проведете SMS маркетинг кампания, ако се занимавате с електронна търговия.