Мобилен маркетинг

Разберете как да популяризирате бизнеса си на мобилни устройства и проучете:

  • инструменти за мобилен маркетинг
  • разширено насочване и персонализиране на съдържанието

Възползвайте се от безплатна регистрация и вземете безплатен SMS за тест!

Какво е мобилен маркетинг?

Определението за мобилен маркетинг включва използването на множество комуникационни канали (многоканални), фокусирани около мобилните устройства: смартфони, таблети и други. Целта на тази маркетингова стратегия е да достигне и ангажира клиентите с персонализирано съдържание, съобразено с техните нужди и предпочитания.

Наличните инструменти за комуникация включват решения като SMS, MMS, VMS или телефонни обаждания, както и по-нови стандарти: имейл, незабавни съобщения (напр. WhatsApp, Messenger), мобилни приложения (включително насочени известия) или RCS и потвърдени SMS.

Поради универсалността и популярността на мобилните устройства, това е един от най-често срещаните видове промоции. Мобилният маркетинг е дългосрочна стратегия, която помага за изграждането на постоянен имидж на марката.

Мобилен маркетинг за компании

Мобилният маркетинг предоставя редица предимства, които не са налични на настолни устройства. Открийте уникалните предимства на мобилния канал.

Маркетинг и продажби на едно и също устройство - Провеждайте последователни кампании, за да затворите целия процес на продажба на телефона или таблета.

Богата гама от инструменти и решения - Приспособете маркетинговото си послание към всяка целева група, като съгласувате формата и съдържанието към вашата мобилна кампания.

Спестете време и пари с автоматизация - Планирайте и изпращайте многоетапни промоционални кампании в различни канали благодарение на системните ни интеграции.

Персонализирайте вашето съдържание - Използвайте вашите клиентски данни, за да изпращате уникално, тясно съобразено съдържание, като използвате предпочитаните от вас канали.

Глобален обхват 24/7 - Глобален обхват 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата – достигнете до настоящи и потенциални клиенти независимо от времето на деня или тяхното местоположение, като използвате кампании на смартфони и други мобилни устройства.

Най-добри практики за мобилен маркетинг

Как да рекламирате на мобилни устройства, така че да ангажирате аудиторията си и да изградите дълготрайни взаимоотношения с клиентите си? Открийте най-добрите практики, които ще увеличат реализациите на мобилните кампании:

  • 1

    Осигурете яснота на комуникацията си

    Ограничете съдържанието до най-важното, така че мобилният потребител да не е затрупан с информация. По-дългите съобщения трябва да бъдат проектирани така, че да бъдат еднакво удобни на устройства с по-малки дисплеи.

  • 2

    Персонализирайте съобщението

    Използвайте клиентски данни, за да създавате съобщения, съобразени с вашата аудитория. Автоматизирайте разпространението на съдържанието, като същевременно увеличите ангажираността и приспособите комуникациите си към нуждите и предпочитанията на тази аудитория.

  • 3

    Оптимизирайте локалните търсения

    Уверете се, че вашият бизнес се позиционира в Google и Google Maps. Първата страница с резултати от търсенето трябва да предоставя цялата най-важна информация. Това намалява времето, необходимо за търсене на данни, като улеснява и ускорява клиентите да намират вашите продукти и услуги.

  • 4

    Поставете си цели и следете за тяхното постигане

    Планирането на дейности и изпълнение ще ви улесни в управлението на бюджета и в крайна сметка ще разработите по-ефективни стратегии.

  • 5

    Поискайте съгласие за реклама

    Преди да изпратите промоционално съдържание, уверете се, че всеки получател се е съгласил да получава такива съобщения от вашата компания. Винаги провеждайте дейностите си в съответствие с GDPR.

Инструменти за мобилен маркетинг

Смартфонът се превърна в незаменим инструмент за комуникация, получаване на информация, забавление или дори работа. Телефонът е един от най-личните аксесоари, така че изпратените съобщения трябва да имат и личен характер. Това има положителен ефект върху връзката с получателите, помага им да си взаимодействат и на свой ред подобрява задържането и увеличава LTV (дългосрочната стойност) на клиента.

Ето защо толкова много компании инвестират в мобилния маркетинг. Ще намерите примери за приложения на всяка крачка - всичко, което трябва да направите, е да вземете телефона си. Вижте как може да използвате различните инструменти за мобилна реклама:

Инструменти:

SMS

Групови SMS съобщения за фирми

Наред с обажданията, получаването и изпращането на текстови съобщения е една от основните функционалности на мобилните телефони. Голямото предимство на SMS е неговото лесно получаване и достъпността му дори без интернет връзка. SMS съобщението е златният стандарт на мобилния маркетинг, защото работи на всяко устройство. Поради тази причина SMS комуникацията е важен инструмент за продажби, промоции и изграждане на взаимоотношения.

Предимства на SMS кампаниите:

  • почти незабавен прочит и висок Open rate

  • много висок CTR (click-through rate)

  • значително увеличават конверсиите и отчетения Conversion Rate

Допълнителни инструменти за компаниите в SMS портала

Viber

Комуникация с клиентите чрез Viber

Viber е една от най-популярните услуги за незабавни съобщения, а достъпът до Viber Business API е бизнес решение за компании и институции, които искат да въведат нов, по-привлекателен канал за диалог с клиентите си

Предимства на Viber Business API:

  • проверен фирмен профил,

  • последователно брандиране,

  • висока ангажираност на потребителите.

Инструменти:

SMS
Viber