Успешен черен петък - мисията възможна

Съдържание

Ето, че ноември вече е тук и всички знаем какво означава това – Черен петък 2022 наближава! Освен, че е любимо време на потребителите, той е приветстван и от търговците с големи очаквания. Тенденцията към предимно онлайн пазаруване в този ден на годината диктува критичната роля на Вашите дигитални рекламни кампании. За да извлечете максимума от Черния петък, а и за да протече той възможно най-гладко, е необходимо да започнете подготовката за него от рано. Приготвили сме 11+ практични съвета, които ще Ви помогнат затова.

Кога е Черен петък 2022?

Потребителите са склонни да чакат с месеци, за да закупят любиите си артикули на най-добра цена. Краят на ноември и началото на декември е най-подходящото време, за да достигнете до тях и този период започва именно с Черния петък. Тази година той ще се проведе официално на 25 ноември.. Кибер понеделник е на 28 ноември. Разбира се Вие сами избирате точно кога и с каква продължителност да бъде той – 1 ден, уикенд, цяла седмица или още по-дълго.

1. Планирайте отрано

Добрата подготовка е ключът за успех на всяка кампания. Надяваме се, че вече сте започнали с основните стъпки, но ако все още не сте, то запретнете ръкави! Планирайте внимателно следните детайли:

  • Кога ще бъде Черният петък и с каква продължителност?
  • Прегледайте инвентара си. Кои продукти/услуги ще намалите и с какъв процент?
  • Само онлайн ли ще бъдете, или и локално?
  • В кои рекламни канали ще рекламирате?
  • Какъв ще бъде бюджетът, който ще отделите за реклама?
  • Как ще изглежда кампанията? Помислете за визията и посланието към нея. Заложете на различна от обичайната визия както за сайта, така и за рекламите. И не, не е задължително всичко да бъде в черно.

2. Учете се от грешките си

За да създадете изключителна маркетинг кампания, първо трябва да анализирате данните за продажбите от ноември и декември за предходната година.
Разгледайте също и миналогодишните си рекламни кампании. Какви грешки допуснахте и какво научихте от тях? Има ли нещо, което бихте могли да направите по различен и по-добър начин тази година?

3. Добавената стойност е повече от отстъпка!

Нека си признаем, отстъпка от 2% или 5% няма да накара клиентите Ви да желаят да купуват много повече от обикновено. Не забравяйте, че Черният петък е денят на най-големите продажби за годината, така че мислете по-мащабно и дайте всичко от себе си.

Въпреки това денят на фантастичните продажби не означава непременно огромно понижаване на цената. Ако не можете да смъкнете цената с 15% или повече, то помислете как да предложите различни, но привлекателни стимули: безплатна пробна версия на услугата, код за отстъпка за бъдещо пазаруване, безплатни допълнителни продукти, които залежават в склада Ви, безплатна доставка и т.н. Ако пък продавате дигитални услуги, то помислете как можете да ги комбинирате, за да предложите атрактивна оферта.

4. Подгответе Вашия уебсайт

Погрижете се сайтът Ви да е в отлична техническа изправност.
Привличането на клиентите към магазина е само първата стъпка. Преди да стигнат до извършване на поръчка, трябва да се погрижите за изживяването им на сайта.

Няма по-голямо разочарование от бавен или неотговарящ на очакванията уебсайт. Разумно е да намалите времето за зареждане преди началото на сезона за пазаруване както на мобилно устройство, така и на настолно. Сега определено не е моментът, в който да тествате търпението на клиентите си. Оптималната скорост, с която трябва да зарежда един уебсайт е 2 секунди. Проверете как се представя Вашия тук.

Имайте предвид, че по време на Черния петък сайтът Ви ще получи значително повече трафик и трябва предварително да го подготвите за това. Не искате да се „счупи“ точно когато е най-необходим, нали? Свържете се с Вашата хостинг компания и с нейно съдействие се уверете, че Вашият сървър е подготвен за това натоварване.

Уверете се, че няма никакви проблеми с добавяне на продукти в количка, извършване на поръчки и има достатъчно възможности за плащане.

5. Бъдете отличими

Не забравяйте офертата ви да бъде ясно открояваща се. Повечето бизнеси залагат на отделна лендинг страница специално за периодът на Черен петък и в нея качват офертите си. Ако поради ограничени технически или финансови ресурси нямате тази възможност, то поне се постарайте продуктите/услугите за тази промоция да бъдат достатъчно видими и открояващи се.

Предлагайте избраните продукти ограничени във времето, т.е. офертата е валидна до изчерпване на наличностите или е достъпна само в петък (или до определен ден). Ограниченият избор е чудесен стимул за повишаване на ангажираността и насърчаване на клиентите Ви да посетят магазина, или да поставят повече в кошницата за пазаруване.

6. Бъдете преди конкуренцията

Най-вероятно вече знаете, че трябва да заложите на многоканална стратегия, за да покажете Вашата оферта пред максимално голяма аудитория. Същото нещо мисли и всеки Ваш конкурент.
В деня, в който потребителите ще бъдат засипани от стотици оферти, има ли начин, чрез който да си гарантирате, че ще забележат именно Вашата?
С изпращането на кратък SMS до клиентите ви + линк, водещ до лендинг страницата за Черен петък или промокод с отстъпка, си гарантирате, че Вашата реклама ще бъде забелязана измежду всички останали.

SMS-за-черен-петък-1
Рекламно SMS съобщение за Черен петък

SMS съобщенията имат 98% степен на отваряне

Статистиката сочи, че 90% от съобщенията се прочитат в рамките на 5 минути от тяхното получаване.

Знаейки това, струва ли си да отделите бюджет за този канал? В тази статия ще ви дадем още 6 причини да включите SMS рекламата във Вашата стратегия.

Ако все още нямате създаден безплатен акаунт в SMSAPI, то сега е моментът да го направите и да подготвите кампаниите си навреме за най-големите продажби от годината.

7. Подгответе персонала си

Не забравяйте за обслужването на клиентите. Уверете се, че имате достатъчно персонал и те знаят точно как да се справят със стресови ситуации. Уверете се, че те са добре запознати с офертите и са подготвени да отговарят на клиентски запитвания, свързани с тях.

Важно е също и да ги включите адекватно в процеса по подготовка за кампанията. Разпределете задачите правилно спрямо техните компетенции и заемани длъжности и се уверете, че са максимално любезни с потребителите въпреки голямото натоварване покрай Черния петък.

8. Разгласете в социалните мрежи

Голяма част от последователите Ви в социалните мрежи вероятно са лоялни клиенти и очакват да имате разпродажба. Започнете от там, като ги информирате с публикации, че Вашият Черен петък наближава скоро и ги подканете да бъдат в готовност.

Няколко дни до седмица по-рано е напълно достатъчно. В противен случай, ако разберат месец преди това, е възможно да не пазаруват, чакайки да дойде денят на големите намаления и това ще доведе до спад в продажбите преди Черния петък.
Постарайте се да провокирате тяхното любопитство и да очакват с нетърпение да разберат какво сте им подготвили.

Стартирайте с рекламите по-рано, за да увеличите аудиторията за ретаргетинг

Ключът към успеха е да отделите малък бюджет за подгряване на потенциалните си клиенти, преди да започне същинската еуфория за пазаруване по време на Черния петък.

По време на кампанията също е желателно да публикувате по-често от обичайното, за да напомняте на потребителите. Представяйте Ваши продукти/услуги и не пропускайте да споменете, че до определената в кампанията дата могат да бъдат закупени с намаление или с подарък. Можете да използвате още Facebook или Instagram Story, Tik-Tok видео, анкети, кратки видеа и други методи за повишаване на ангажираността на клиентите.

Освен обикновени публикации в социалните мрежи, задължително ще имате нужда и от тяхното рекламиране, за да достигнат до възможно най-много хора. Заложете на аудитории, които вече са пазарували от Вас или са взаимодействали с Вашия уебсайт и профил в социалните мрежи, както и сходни на тези аудитории (lookalike), и избрани релевантни за Вашата марка интереси. Не забравяйте през тези дни да имате засилен ретаргетинг с по-висока честота, за да напомняте на потребителите да завършат поръчката си.

9. Подгответе имейлите си

Много добър канал за разгласа на Черния петък е имейл маркетингът. Вероятно вече имате събрана база с имейли (съгласно изискванията на GDPR) от потребители, които са пазарували от Вас и са абонирани да получават новините Ви.
Подгответе предварително поне 2-3 имейла (без да спамите излишно последователите си, за да не ги подразните):

  • Един, в който да ги информирате, че скоро започва кампанията;
  • Втори, с който да ги осведомите, че сте дали старт на големите намаления;
  • И трети, в който да им напомните, че кампанията Ви изтича скоро и имат последен шанс, за да се възползват.

Ако Вашият Черен петък е с по-голяма продължителност (една седмица или повече), то можете да изпратите и още някой имейл, представящ продуктите.

Не забравяйте винаги да упоменавате срока на кампанията, за да стимулирате потребителите да побързат. Не бъдете и разточителни. По време на Черен петък потребителите са засипани от подобни реклами във всички канали и няма да прекарат много време, четейки дълъг имейл. Придържайте се към правилото „кратко, точно и ясно“.

10. SMS известията са задължителни

Както току що споменахме, потребителите ще бъдат бомбардирани с рекламни съобщения от вашите конкуренти, които също ще се стараят да ги привлекат по начините, които използвате и Вие. По време на Черен петък телефонът е най-използваното устройство за разглеждане на оферти и пазаруване. SMS съобщението пък се счита за най-надеждното средство за достигане до клиентите Ви по това време от годината. Затова бъдете една стъпка пред конкуренцията и информирайте клиентите си по начин, по който те вероятно няма да направят:

SMS-съобщение-за-черен-петък

Изпратете кратко съобщение до базата си данни с контакти (отново – събрана спрямо изискванията на GDPR), в което ги информирате, че имате Черен петък и добавите връзка към Вашата лендинг страница, където да разгледат офертите. Добавете и до коя дата могат да се възползват и сте готови! Бързо, лесно, сигурно и възможно най-ефективно.
Статистиката показва, че 90% от получените съобщения се прочитат в рамките на 5 минути от тяхното получаване, така че какъв по-бърз и сигурен начин от SMS на мобилното устройство?

48% от клиентите на онлайн магазини твърдят, че са направили покупка, след като са получили SMS с промокод или линк към оферта.

За да ви помогнем с кампаниите, сме ви приготвили и специална отстъпка, с която да получите повече от вашите SMS кампании. Използвайте промо код 15BLACK2022 и вземете 15% бонус точки при зареждане на акаунта си в SMSAPI.

Може да се възползвате от този код до 4.12.22 г.

11. Не забравяйте Google Ads

Освен всички споменати по-горе методи, не пренебрегвайте и потребителите, които в тези дни ще достигнат сами до продуктите/услугите Ви. Google Ads е чудесен начин да обхванете тези, които активно търсят оферти за Черен петък.
Настройте Promotion Extension към вашите Search реклами. Те ще покажат на потребители в мрежата на търсенето, че имате промоция, а и така ще направите самата реклама да изглежда по-атрактивна. Добавете в рекламните текстове, че офертата е лимитирана и изтича на избраната дата.
В Google Ads също имате възможност да добавите брояч, който да показва колко дни и часове остават до изтичане на офертата и Ви съветваме да се възползвате от него.

Дисплейната реклама също не е за пренебрегване. Тя обикновено не генерира толкова много продажби, но е чудесен вариант за достигане до много потребители, докато разглеждат други сайтове и да привлечете тяхното внимание.


За да извлечете максимума от всички рекламни канали, сме Ви подготвили още няколко съвета:

  • Удвоете (по възможност) бюджета на най-силните си канали за продажби;
  • Ангажирайте повторно минали клиенти и посетители – чрез имейл и SMS;
  • Спазвайте консистентна визия във всички рекламни канали. Тя трябва да е същата или сходна както на Вашата лендинг страница за кампанията, така и в рекламите в социалните мрежи, Google ads и имейл бюлетина;
  • Настройте кампаниите си поне два дни преди тяхното стартиране, за да си гарантирате, че те ще бъдат одобрени навреме или да успеете да реагирате, ако част от нея (изображение или текст) бъде неодобрено;
  • Превърнете сезонните купувачи в целогодишни потребители. Няма нищо по-хубаво от лоялни клиенти, които се доверяват на марката Ви и пазаруват от Вас целогодишно.