Как да подготвим рекламните си кампании за Черен петък 2021 - част 2

Съдържание

Ето, че навлизаме в месец ноември и Черен петък 2021 приближава с бясна скорост. В предишната ни статия ви дадохме насоки как да подготвите вашата оферта, както и съвети за подготовка на уебсайта за най-голямата продажба на годината. Сега е време да ви разкажем малко повече за другата основна част в провеждането на Черен петък, а именно рекламните канали, както и някои тънкости при изграждането на самите реклами.

След като вече сте избрали продуктите за промоцията и сте готови с лендинг страницата за Черния петък, е време да пристъпите към организирането на маркетинговите действия. Ако имате колебания на какви канали за комуникация с потребителите да заложите, нека ви дадем няколко идеи:

1. Реклама в социалните мрежи

Голяма част от последователите ви в социалните мрежи вероятно са ваши лоялни клиенти и очакват да имате разпродажба. Започнете от там, като ги информирате с публикации, че вашият Черен петък наближава скоро и ги подканете да бъдат в готовност.

Няколко дни до седмица по-рано е напълно достатъчно. В противен случай, ако разберат месец преди това, е възможно да не пазаруват, чакайки да дойде денят на големите намаления и това ще доведе до спад в продажбите ви преди Черния петък.
Постарайте се да провокирате тяхното любопитство и да очакват с нетърпение да разберат какво сте им подготвили.

Стартирайте с рекламите по-рано, за да увеличите аудиторията за ретаргетинг

Ключът към успеха е да отделите малък бюджет за подгряване на потенциалните си клиенти, преди да започне същинската еуфория за пазаруване по време на Черния петък.

По време на кампанията също е желателно да публикувате по-често от обичайното, за да напомняте на потребителите. Представяйте ваши продукти/услуги и не пропускайте да споменете, че до определената в кампанията дата могат да бъдат закупени с намаление или с подарък. Можете да използвате още Facebook или Instagram Story, анкети, кратки видеа и други методи за повишаване на ангажираността на клиентите.

Освен обикновени публикации в социалните мрежи, задължително ще имате нужда и от тяхното рекламиране, за да достигнат до възможно най-много хора. Заложете на аудитории, които вече са пазарували от вас или са взаимодействали с вашия уебсайт и профил в социалните мрежи, както и сходни на тези аудитории (lookalike), и избрани релевантни за вашата марка интереси. Не забравяйте през тези дни да имате засилен ретаргетинг с по-висока честота, за да напомняте на потребителите да завършат поръчката си.

2. Подгответе имейл известията

Много добър канал за разгласа на Черния петък е имейл маркетингът. Вероятно вече имате събрана база с имейли (съгласно изискванията на GDPR) от потребители, които са пазарували от вас и са абонирани да получават новините ви.
Подгответе предварително поне 2-3 имейла (без да спамите излишно последователите си, за да не ги подразните):

  • Един, в който да ги информирате, че скоро започва кампанията ви;
  • Втори, с който да ги осведомите, че сте дали старт на големите намаления;
  • И трети, в който да им напомните, че кампанията ви изтича скоро и имат последен шанс, за да се възползват.

Ако вашият Черен петък е с по-голяма продължителност (една седмица или повече), то можете да изпратите и още някой имейл, представящ продуктите ви.

Не забравяйте винаги да упоменавате срока на кампанията, за да стимулирате потребителите да побързат. Не бъдете и разточителни. По време на Черен петък потребителите са засипани от подобни реклами във всички канали и няма да прекарат много време, четейки дълъг имейл. Придържайте се към правилото „кратко, точно и ясно“.


3. SMS-ът „is a must have

Както току що споменахме, потребителите ще бъдат бомбардирани с рекламни съобщения от вашите конкуренти, които също ще се стараят да ги привлекат по начините, които използвате и вие. По време на Черен петък телефонът е най-използваното устройство за разглеждане на оферти и пазаруване. SMS съобщението пък се счита за най-надеждното средство за достигане до клиентите ви по това време от годината. Затова бъдете една стъпка пред конкуренцията и информирайте клиентите си по начин, по който те вероятно няма да направят:

Black-friday-sms-message
SMS съобщение за Черен петък

Изпратете кратко съобщение до базата си данни с контакти (отново – събрана спрямо изискванията на GDPR), в което ги информирате, че имате Черен петък и добавите връзка към вашата лендинг страница, където да разгледат офертите. Добавете и до коя дата могат да се възползват и сте готови! Бързо, лесно, сигурно и възможно най-ефективно.
Статистиката показва, че 90% от получените съобщения се прочитат в рамките на 5 минути от тяхното получаване, така че какъв по-бърз и сигурен начин от SMS на мобилното устройство?

48% от клиентите на онлайн магазини твърдят, че са направили покупка, след като са получили SMS с промокод или линк към оферта.

За да ви помогнем още повече, този месец от SMSAPI ви предлагаме 15% допълнителен брой SMS-и при първо зареждане на вашия профил за изпращане на съобщения до клиенти. Ако все още нямате такъв, не пропускайте да го създадете безплатно от тук.

Офертата е валидна от 1.11.2021г. до 30.11.2021г. и можете да се възползвате като въведете промокод 15BLACK2021 за първото си плащане.

Използвайте този промокод за първо плащене в платформата за изпращане на бизнес съобщения SMSAPI и увеличете продажбите си по време на Черен петък.


4. Google ads

Освен всички споменати по-горе методи, не пренебрегвайте и потребителите, които в тези дни ще достигнат сами до продуктите/услугите ви. Google Ads е чудесен начин да обхванете тези, които активно търсят оферти за Черен петък.
Настройте Promotion Extension към вашите Search реклами. Те ще покажат на потребители в мрежата на търсенето, че имате промоция, а и така ще направите самата реклама да изглежда по-атрактивна. Добавете в рекламните текстове, че офертата е лимитирана и изтича на избраната дата.
В Google Ads също имате възможност да добавите брояч, който да показва колко дни и часове остават до изтичане на офертата и ви съветваме да се възползвате от него.

Дисплейната реклама също не е за пренебрегване. Тя обикновено не генерира толкова много продажби, но е чудесен вариант за достигане до много потребители, докато разглеждат други сайтове и да привлечете тяхното внимание.


За да извлечете максимума от всички рекламни канали, сме ви подготвили още няколко съвета:

  • Удвоете (по възможност) бюджета на най-силните си канали за продажби;
  • Ангажирайте повторно минали клиенти и посетители – чрез имей и SMS;
  • Спазвайте консистентна визия във всички рекламни канали. Тя трябва да е същата или сходна както на вашата лендинг страница за кампанията, така и в рекламите в социалните мрежи, Google ads и имейл бюлетина;
  • Настройте кампаниите си поне два дни преди тяхното стартиране, за да си гарантирате, че те ще бъдат одобрени навреме или да успеете да реагирате, ако част от нея (изображение или текст) бъде неодобрено;
  • Опитайте се да не правите съществени редакции на рекламите си във Facebook и Google Ads по време на Черен петък и Кибер понеделник. Така рискувате да стартирате алгоритъма и фазата на учене наново и да повлияете негативно на представянето им;
  • Превърнете сезонните купувачи в целогодишни потребители. Няма нищо по-хубаво от лоялни клиенти, които се доверяват на марката ви и пазаруват от вас целогодишно.