KPI-SMS-marketing-picture

Съдържание

Има различни ключови показатели за ефективност (KPI), които показват дали компанията Ви се движи в правилната посока. В SMS маркетинга следенето на трите основни KPI ще ви помогне да развиете бизнеса си и да подобрите SMS маркетинг кампаниите си и цялостната визия на Вашия бранд.

Повечето фирми не анализират SMS маркетинг конверсиите. Тези, които се грижат за ефективността на кампаниите, измерват ефективността й като отчитат CTR – честотата на кликване на връзката в съобщението, средното увеличение на продажбите или процента на използваните кодове за отстъпка. Какви фактори трябва да имате предвид, за да наречете една кампания успешна? Прочетете за KPI в SMS маркетинга.

Откакто преминахме от SMS и телефонни обаждания към съобщения във Viber, WhatsApp и Messanger, не чуваме често сигнала за входящ SMS. И въпреки това, когато дойде известие за текстово съобщение, виждаме, че обикновено то съдържа нещо съществено или спешно.

В резултат на това процентът на отворени SMS съобщения все още е висок (около 98%) и повечето хора прочитат текстовите съобщения до 5 минути след получаването им. Това обаче е само половината от успеха. Освен Open Rate – процент на отваряемост, си струва да знаете и другите показатели, които са важни, когато правите оценка на ефективността на SMS маркетинга.

Бързина на доставяне на SMS

Една добра и добре поддържана клиентска база данни може да ви служи с години, но много хора могат да сменят телефонните си номера или да загубят интерес към това, което им предлагате. Затова си струва да сравните списъците с изпратени и доставени съобщения. Препоръчваме редовно да провеждате такива проверки, за да поддържате вашата база данни актуална и да намалите разходите за реализации.

Често задавани въпроси относно скоростта на доставка на SMS

Има ли клиенти, които са отпаднали, но после са се появили отново в моята база данни?
• Да персонализирам ли съобщенията според интереси и предпочитания?
• Клиентите ще искат ли да закупят моя продукт отново?
• Какво би накарало клиентите ми да се върнат?

Високият CTR започва с висок процент на доставяне на SMS

Процентът на кликвания (CTR) е един от ключовите показатели, но много по-важна е качествената клиентска база данни, защото от нея зависи процента на реализация. Това е в основата на успеха на SMS маркетинговите кампании.

Тъй като стандартът за текстови съобщения е създаден преди повече от 30 години, той има определени ограничения. Например, никой не смяташе, че ще бъде необходимо да се измерва процентът отворени текстови съобщения, както се случва в по-съвременните дигитални маркетингови канали.

Може да проверите дали номерата във вашата база данни са все още активни преди да изпратите текстовите съобщения. Това е добро начало, защото така намалявате разходите и увеличавате средния процент на реализация.

Какво друго влияе върху вашите маркетингови усилия и възвръщаемост на инвестициите?

SMS маркетинговите кампании са един от най-личните комуникационни канали. Колкото по-близо се доближите до потребителите, толкова по-добре. Вашата възвращаемост на инвестициите за SMS маркетинг зависи от това. Има прост, но ефективен начин да гарантирате, че вашите клиенти ще разберат по-добре контекста и причината за това да им изпратите съобщение: използвайте данните и персонализирайте съдържанието на SMS-ите.

Още нещо – струва си да знаете какво предпочитат получателите на вашите съобщения. Можете да го разберете като направите бърза анкета или съберете данни от регистрациите им за вашите SMS маркетингови кампании. И двата метода са свързани с бъдещите ви кампании според специфични параметри като например пол, възраст, размер обувки и всякакъв друг вид индивидуална информация за вашите клиенти. Персонализираните SMS кампании са значително по-ефективни и имат по-малко откази.

Процент на отказалите се да получават съобщения

Процентът на отказ от SMS е броят на отписаните абонати, разделен на броя на всички получатели. Този показател ви позволява да определите тези получатели, които не се интересуват от вашите съобщения. Хубаво е да предоставите лесен начин на потребителите да се откажат от съобщенията ви. В края на краищата, отписването от нещо трябва да е също толкова лесно, колкото и записването и това също е част от доброто клиентско обслужване колкото и нелогично да изглежда. Кликването върху персонализиран линк за отказ, включен в самия SMS, дава възможност човек да се отпише от базата данни и да бъде изключен от бъдещи кампании. Премахването на незаинтересованите клиенти помага да се поддържа актуална клиентска база данни, оптимизиран рекламен бюджет и добър имидж на бранда.

Процент на реализация

Трябва да започнете да наблюдавате как получателите реагират веднага след като SMS кампанията стигне до мобилните им устройства. Да разберете колко съобщения са отворени е изключително важно, но броят хора, които са кликнали върху линка в SMS-а, е още по-важно, защото това измерва по-добре ефективността на SMS кампанията. С други думи – винаги проверявайте метриката CTR (честота на кликване). И тъй като имате възможност да да генерирате отделен линк за всеки получател, подгответе последващи съобщения за тези от тях, които не са докоснали URL адресите.

Нашите проучвания показват, че около 40% от компаниите вмъкват линкове в SMS съобщенията, а средният процент кликове на връзките е повече от 17%. Това означава, че получателите четат съобщенията и с желание предприемат следващата си стъпка като клиенти. Както при имейл маркетинга, така и при груповите съобщения, основният определящ фактор за ефективността е процентът на реализация. Този индикатор показва колко от получателите са извършили покупка и са станали клиенти след кампанията. Направете оценка на резултатите от маркетинговата кампания и проследете интензитета на трафика, например в Google Analytics и го сравнете със същия времеви интервал за предишни дни или със средния трафик за този конкретен ден от седмицата.

Можете да проследите ефективността на SMS кампанията, като добавите UTM параметри, съдържащи вида преносител на данни и името на кампанията в линка и след това да съкратите този линк. Тези две действия помагат да се измери броят на кликванията и да се съкрати съобщението.

Как да добавим UTM параметри към съкратени линкове

Същото е валидно и за онлайн магазин за търговия на дребно. Използвайте код за отстъпка или купон/ ваучер в съобщението, които могат да да се генерират онлайн и да се показват, когато клиентът стигне до покупка. Използвайте само един код в една SMS кампания, за да може бързо да проверите ефективността му.

Защо да използваме ключовите показатели за ефективност (KPI) при текстовите съобщения

Ключовите показатели за ефективност при SMS кампаниите показват дали избраната посока в маркетинговата стратегия се приема добре от пазара, дали избраните инструменти за постигане на стратегията са правилни и дали посланията са подходящи за клиентите.

Кои са трите показатели за ефективност, които трябва да включва вашата обща SMS маркетингова стратегия?

• скорост на доставяне на съобщенията

• реализации (честота на кликване)

• процент на отказване

Ако не знаят дали съобщенията са доставени, отворени или отказани,  търговците трябва да разчитат единствено на интуицията си, а това не е добре за бизнеса. SMS показателите ще помогнат на вашия маркетингов екип да взема обосновани решения за в бъдеще. Затова винаги тествайте и измервайте всичко, което е възможно.