
Съдържание
Според Българската Асоциация за Електронна Търговия (BEA) над 70% от българите пазаруват по време на Черен петък, като средната сума, изразходвана на човек през 2024, е около 620 лева, с тенденция за повторение или увеличение през 2025 г.
През 2025 Черен петък се пада на 28 ноември. И това вече не е просто един ден на големи намаления. През последните години понятието се разтегна до един цял сезон за пазаруване. През 2025 клиентите ще очакват оферти от началото до края на ноември, а конкуренцията за клиентското внимание ще бъде огромна. Как може малкият и средният бизнес да изпъкне сред шумотевицата? Отговорът е прост: SMS маркетинг.
Защо точно SMS маркетинг
Ето няколко факта, които определят SMS маркетинга като добър избор:
- Скорост: SMS-ите се доставят почти мигновено. Следователно можете да бъдете сигурни, че Вашите промоции ще достигнат до клиентите навреме;
- Обхват: Не всеки проверява редовно електронната си поща, но всеки проверява текстовите си съобщения дори на по-стари устройства. Така че, ако искате Вашите оферти и предложения да достигнат до възможно най-много хора, включете с SMS маркетинг в цялостната си маркетинг стратегия.
Добри резултати се постигат, когато SMS се комбинира с имейл маркетинг, социални мрежи и лендинг страници. Можете да изпратите тийзър за предстоящата разпродажба по имейл, а в SMS за Черен петък можете да включите допълнителна информация.
Примери за SMS темплейти за Черен петък
1. SMS за ранен достъп до промоции за Черен петък:
Идеята за ранен достъп (early access) е чудесна за SMS кампании, защото създава усещане за ексклузивност и привилегия. Това работи отлично за лоялни клиенти, абонати на бюлетин или B2B аудитория.
„X дни, над Y невероятни оферти за дрехи и аксесоари. Започнете да пазарувате за празниците още днес тук: [ЛИНК]“;

2. SMS за удължаване на промоции:
Удължаването на промоции (sale extension) е много ефективен маркетингов трик, особено чрез SMS, защото се възползва от психологически принципи, които стимулират допълнителни покупки.
“Промоцията по случай Черен петък продължава! Вземете X% от всички [Продукт или категория]. Офертата е валидна до полунощ. [ЛИНК]“

3. SMS с FOMO елемент – страх да не изпуснем изгодна оферта
FOMO (Fear of Missing Out) е мощен психологически тригър в маркетинга, особено при SMS кампании. Основната идея е да се предизвика усещане за спешност или ограниченост, което кара хората да действат веднага, вместо да отлагат.
“Още само X дни! Вземете Y% отстъпка за всичко в магазина ни този Черен петък! Кликнете тук [ЛИНК], за да видите най-горещите оферти.”

4. SMS за устойчивост и грижа за околната среда
Забелязваме, че все повече клиенти търсят смисъл в покупките си. Включете елемент на устойчивост и мисъл за околната среда във Вашите Black Friday промоции. Това не само ще Ви отличи, но и ще създаде по-силна връзка с аудиторията. Например, компаниите могат да предлагат отстъпки, при които част от продажбите отиват за подкрепа на екологични каузи. Това може да се комуникира чрез SMS маркетинг по следния начин:
„ На този Black Friday подкрепяме природата. Вземи 20% отстъпка и допринеси за засаждането на 1 дърво! [линк]“
„Black Friday с кауза! Вземи 20% отстъпка. Даряваме по 2лв от всяка покупка за програми за рециклиране. Пазарувай отговорно [линк]“

Няколко съвета за Черен петък от SMSAPI през 2025
1. Планирайте предварително
Когато планирате SMS стратегията си за Черния петък и празничните разпродажби, е важно да започнете по-отрано. Не оставяйте SMS-ите за последния момент, за да сте спокойни и подготвени в целия хаос от покупко-продажби по празниците.
Когато изготвяте SMS стратегията за Black Friday, отговорете си на следните въпроси:
- Каква e офертата ни?
- С какво нашият продукт е специален?
- На кого продаваме?
- Какъв вид съобщения е подходящ за хората, на които ще продаваме?
- Какво правят обикновено конкурентите ни за Черен петък?
- Как да напишем открояващи се SMS-и?
Купувачите търсят изгодни оферти, затова се уверете, че вашият SMS за Черния петък предлага наистина реална стойност.
2. Включете призив за действие (CTA)
Призивът за действие е съществен за всяка маркетинг кампания.
За да увеличите шансовете клиентите да кликнат върху вашия CTA линк, той трябва да бъде ясен и конкретен. Наприемер, при разпродажба във Вашия онлайн магазин можете да използвате CTA: „Кликнете тук [ЛИНК], за да се възползвате от нашата разпродажба по случай Черен петък“. Или, когато генерирате код за отстъпка, призивът за действие може да бъде „Изпратете SMS с текст BLACKFRIDAY на номер 12345, за да получите талон за 20% отстъпка.“
4. Изпратете последващо съобщение
След като сте изпратили първите групови SMS съобщения до Вашите клиенти, помислете дали да не им изпратите и второ съобщение. То може да бъде още едно напомняне за разпродажбата Ви за Черния петък, CTA към вашия уебсайт или целева страница, код за намаление или удължаване на промоция. Това е особено важно ако имате онлайн магазин, където много потребители изоставят продукти в количките.
Удължаването на промоция дава възможност за втори контакт с клиентите, напомняйки за офертата и поддържайки мисълта за Вашия бранд в съзнанието им. Усещането за „последен шанс“ кара хората да действат, а SMS нотификацията, със своята бързина и директност увеличава ефекта.
Какво да направите преди старта
- Уверете се, че всички SMS съдържат възможност за отказ (opt-out);
- Използвайте разпознаваемо име на подателя (Sender ID);
- Тествайте доставяемост и линкове;
- Подгответе backup план за по-голям трафик.
Готови ли сте вече да увеличите продажбите си по време на Черния петък?
С помощта на съветите по-горе ще създадете послания, които ще Ви помогнат, ще Ви откроят от конкуренцията и ще Ви донесат печалби.
За да ви помогнем с кампаниите, сме Ви приготвили и специална отстъпка, с която да извлечете максимума за Вашия бизнес през този сезон.
Използвайте промо код 15BLACK2025 и вземете още 15% SMS-и при зареждане на акаунта си в SMSAPI с 200 лв и повече.

Офертата е валидна до 30.11.2025.
SMSAPI.bg предлага надеждни SMS услуги за малкия и среден бизнес в България, осигурявайки бързо доставяне на SMS нотификациите, интересни функционалности на платформата като сукратени линкове, брандиране на кампаниите и лесна интеграция с Вашите налични системи.