SMS маркетинг в електронната търговия

Онлайн търговията се развива с мощни сили през последните години. Към днешна дата над 42% от потребителите в страната ни пазаруват активно именно по този начин и тенденцията непрекъснато се увеличава.
Ето защо е от съществено значение притежателите на онлайн магазини да развият правилно своята стратегия за реклама така, че да получат максимално висок резултат от нея. Вероятно смятате, че в съвременната електронна търговия няма място за такова нещо като SMS съобщения. Всъщност се оказва, че в някои ситуации то е много по-ефективно от други начини за комуникация с клиента.

Повечето онлайн магазини залагат основно на Facebook и Google като канали за комуникация в дигиталния сват, които са много добра възможност, но потенциалът далеч не се изчерпва с тях. Имейл маркетингът също е дългогодишен съюзник в този бранш. За съжаление обаче често посланията в тези канали остават незабелязани въпреки големия бюджет, отделен за реклама, както и огромните усилия да грабнете вниманието на потребителя.

Представете си обаче, че маркетинговата комуникация на вашия магазин би могла да постигне над 90% степен на прочитане и то основно в рамките на 5 минути от получаване на съобщението. Всичко това с помощта на кратък, но мощен SMS без дори да е необходима онлайн връзка с потребителите.

Незабавни известия, SMS с промо код, информация за доставка и ангажиране на клиента чрез двупосочни разговори – това е силата на SMS съобщенията. Само 160 символа, но ако се използват правилно, могат да направят чудеса за вашия бизнес. Ние сме тук, за да ви покажем как, затова прочетете следващите редове.


SMS съобщения за електронна търговия

Лимитирани оферти Нови колекции Ремаркетинг Upsell и Cross Sell Рожден ден и други събития Събиране на отзиви от клиенти Напомняния за плащане

Мобилният маркетинг чрез масово изпращане на SMS, може да бъде много ефективен начин за достигане до широк кръг потребители, както и за повторно ангажиране на съществуващи клиенти в електронната търговия. Условието обаче е изпращачите на такива съобщения да спазват правилата за SMS реклама.

На практика това означава, че добре подготвената мобилна кампания предоставя конкретна стойност на получателите и е отговор на техните нужди, реални проблеми и интереси, а не просто случайна информация за продукт или услуга. Ето защо това е и начинът да предлагате на пазара стартиращия ви продукт. Всичко, от което се нуждаете, е база данни с контакти (както и тяхното позволение за получаване на съобщения) и добра оферта, която да им предложите.

Добри практики за SMS реклама:

  • Винаги събирайте контактите си с SMS маркетингови съгласия в съответствие с правилата на GDPR;
  • Използвайте опцията за отказ, която помага на клиентите да се отпишат от вашата база данни по всяко време;
  • Поставяйте съкратени връзки, за да намалите броя на символите. Имате само 160, така че всичките са важни;
  • Не забравяйте да използвате призив за действие (Call To Action) към съобщенията си, за да увеличите шанса потребителите да извършат желаното от вас действие;
  • Не прекалявайте със съобщенията! Следете честотата на SMS съобщенията за един потребител и никога не използвайте поверителността на клиентите в противен случай ще ви възприемат за спам;
  • Добавете UTM параметри към URL адресите, за да проследявате поведението на клиентите и резултатите си в Google Analytics. Ще ви разкажем повече по темата в допълнителна статия скоро.

В следващите точки ще представим най-честите проблеми на електронната търговия, които SMS съобщенията могат бързо и лесно да разрешат.

1. Клиентите изпуснаха промоцията или са на път да го направят

Решение: направете масова кампания с SMS известие.
Това може да бъде много ефективен начин за прехвърляне на клиенти от офлайн към онлайн света. Всичко, което трябва да направите, е да включите връзка, водеща до конкретна лендинг страница с офертата. Това ще доведе получателя до магазина. Уведомете потребителя за текущите промоции и им дайте срок, в който да се възползват от тях.

При кликване върху URL адреса получателят се пренасочва към страницата на количката, към която е добавен промоционален комплект и може веднага да го поръча.


2. Повторно ангажиране на клиенти

Решение: SMS за ново предложение!
Имате нова колекция и искате клиентите да разберат. Изпратете им кратък SMS, за да ги информирате. Можете дори да им дадете малка отстъпка с промокод за първите няколко дни от откриването на колекцията.



3. Ниско задържане на клиенти

Решение: Upsell и Cross-Sell.
Стоян търсеше колело в магазин, препоръчан от приятели, разгледа моделите и закупи избрания от него фаворит.
Информацията за контакта на Стоян, който е финализирал поръчката, вече е в базата данни. Затова нека му предложим отстъпка за допълнителен продукт. Не задължително под формата на реклама на всяка страница, която посещава, но чрез обикновен SMS. Съобщението може да изглежда така:



4. Честит рожден ден, скъпи клиент!

Покажете на клиентите си, че са ценни за вас и не сте ги забравили. Изпратете им кратък SMS с поздрав за рождения ден и им направете подарък.
Решение: SMS за рожден ден!



5. Липса на оценка за поръчката?

Решение: събиране на обратна връзка чрез двупосочен SMS.

Как да разбера какво очаква клиентът? Попитайте го! Буквално повечето групови SMS услуги позволяват използването на виртуален номер, на който купувачът може да изпрати отговор. Използвайте го, ако искате да съберете отзиви на клиентите за качеството на обслужването чрез проучване.

Изпратете SMS съобщение веднага след завършване на поръчката:



6. Липса на информация за състоянието на поръчката?

Решение: автоматични SMS известия!
SMS комуникацията ще бъде полезна по време на обработката на поръчката. Понастоящем е жизненоважно да общувате бързо и ефективно. Клиентът трябва да се наслаждава на пазаруването и да брои часовете, за да получи пакета, а да не се чуди дали поръчката му е направена успешно или куриерът е загубил колета при сортирането. Как трябва да изглежда комуникацията на етапа на изпълнение на поръчката?

Първата информация за състоянието на поръчката трябва да бъде изпратена по имейл – това е правилното решение, когато транзакцията е завършена, тъй като клиентът е онлайн и ще провери имейла след това. Допълнителна информация за състоянието трябва да се изпраща чрез SMS, тъй като това съобщение ще бъде доставено директно в джоба на получателя. Платформата на SMSAPI е с отворен код, което позволява лесна интеграция и автоматизация с всеки онлайн магазин.

Известията са полезни и когато потребителят е завършил процеса на покупка, но не е потвърдил плащането. В тази ситуация е достатъчно да изпратите кратко съобщение до клиента, че искате да опаковате и изпратите поръчания от него продукт, но той вероятно е забравил да плати.

Освен това е удачно да изпращате известия, когато трябва да върнете пари в случаи, когато клиент върне закупен артикул. Много оналайн магазини не правят нищо и просто връщат сумата без да кажат нищо на клиента. Не искате да бъдете като тях, нали? Покажете, че се грижите за всеки клиент и искате да подобрите качеството на тяхното пазаруване. Един SMS за изплатената сума и добро пожелание със сигурност ще ви отличи и ще направите добро впечатление.

Особено в случай на рекламации и връщания, това може дори да обуслови последващи поръчки, направени от потребителя в бъдеще. По-младото поколение, но и не само, отдава голямо значение на клиентското изживяване на магазина, ръководено не само от цена.



В днешно време потребителите очакват повече внимание и бърз отговор на техните въпроси. Автоматизирането на информацията, изпратена до тях в следващите етапи от процеса на покупка, може да помогне за постигане на тези очаквания. Един добър SMS ефективно пробива информационния шум.

Независимо от предназначението им, текстовите съобщения ще бъдат полезни на всяка стъпка от процеса на покупка. Дали служат като известия за състоянието на пратката, ремаркетинг, или промоционални кампании, тяхната ефективност и бързина на доставка гарантират подобряването на клиентското изживяване на магазина и съответно възвръщаемостта на инвестициите многократно.